Maling af fodlister

Jeg har nogle fodlister, som trænger til at blive malet, men hvordan undgår jeg bedst at male på mine plankegulve - er der et eller andet trick ud over tape eller lignende?
Jeg har nogle fodlister, som trænger til at blive... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Se, nu er der forskel på hvad malere mener, men jeg mener så "din maler" har rådgivet dig fuldstændig forkert! Få altid væddet hårene på penslen godt og grundigt igennem.  
  

Jeg siger altid til lærlinge: Få så dyppet den pensel HELT og få den væddet godt igennem, gerne af flere omgange så hårene er fugtige og klar til at arbejde med. Mange har en tendens til kun at dyppe halvdelen af penslen. Men når hele penslen/hårene er fedtet ind, er "samlingen" på hårene langt bedre og mere ensartet og det bliver langt langt lettere at arbejde med penslen (En motor kører jo også bedst hvis den får påfyldt olie) Teoretisk er det bedst ved en ringpensel at dreje penslen under påføring, dog har det aldrig virker ret godt for mig selv i praksis. Det handler også om, hvordan man slider penslen osv.

(undskyld hvis det kom til at lyde.... ja perverst, det var ikke meningen)  

Ved ikke om det specielt forlænger levetiden at slå vandet ud af dem, men det gør i hvert fald de ikke rådner

  
Men kan du holde en levetid på en pensel på 3-5 år er det vidst også helt godt Men ja, prøv med tapen så hårene altid ligger samlet Jeg har alle mine pensler liggende i en skuffe, med "hovedet" i samme retning og tape om, så hårene ikke "vikles" ind i hinanden. Evt kan du også stille dem med hovedet opad i et syltetøjsglas e.lign. Aldrig stille en pensel med hovedet nedad, så ødelægger du hårene.


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også