Hvilke matriale til bænk i brusebad ?

Hej

Jeg vil lige høre om hvilke matriale som der anvendes, hvis nu man skal lave en bænk i et brusebad ?

Har tænkt på først at mure det op i multiplade, men havde også en ide med træ skelet og vandfast krydsfiner med vådrumsgips oven på...

Men hvad ville i gøre ?


 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ellers kunne man jo bruge litexplader eller et lignende produkt som jackon
Massivt træ.
Ubehandlet, (hvis bænken bliver udsat for konstant fugt-/vandpåvirkning) hårdt træ af en slags. Måske terrassebrædder som Ipe, Cumaro eller lign. Træet vil patinerer og blive gråt over tid.

Alternativt blokke af en slags med f.eks. marmorplade beklædning. (Men den kan måske være svær at få helt vandtæt)
nu kommer det jo meget an på om det er en der skal laves i et eksisterende bad eller om det er i forbindelse med renovering/opførsel af ny brusekabine.

er det i et eksisterende så vil jeg da foreslå at få lavet et par ben i rustfrit stål med gummidutter under og så montere nogle planker af f.eks. mahogni eller andet hårdttræ der kan tåle fugtpåvirkningen. eller måske bide i det sure æble og købe sådan en færdig bænk. vil tro at de fleste forhandlere af saunaudstyr har dem i sortimentet eller kan skaffe dem...

er det i forbindelse med nyopførsel eller renovering af bad, så ville du nok kunne lave den i elementer eller lign og så forsegle den med vådrumsmembran sammen med resten af kabinen og så ellers montere fliser på bænken... men sådan en bænk vil være ulidelig kold at sidde på hvis der ikke monteres varme i den...

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

Tak for info

Det er renovering ag et badeværelse, og der skal klinker uden på den kontruktion jeg omtaler...

Jeg har læst lidt mere om emnet og er ændt ud i at jeg bygger op i multiplader i 75mm og så skal der self vådrumsmembran på bagefter inden klinkerne...


 Kan godt lide hvis tingene går op i en højere enhed !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis