Udskiftning af cirkulationspumpe i campingvogn

Hej Forum. 
Jeg har en Polar fra ´99 med centralvarme. Cirkulationspumpen på 12 volt er brændt af, og jeg har nu - efter rådgivning fra et campingcenter - købt en 230 volts cirkulationspumpe. 
Den nye pumpe er større end den gamle, så jeg er i tvivl om, hvor den skal monteres/installeres og hvor den skal kobles til? Derudover er jeg i tvivl om, hvordan jeg får den koblet til den varmeregulering jeg har i dag (altså hvor "vognen" selv starter når temperaturen falder).
Håber virkelig der er nogen her som kan hjælpe, da det er lidt koldt ud centralvarmen på denne tid af året .
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Et svar kræver da vist at man er synsk.

Hvad er det som pumpen cirkulerer?
Er det et vandbaseret varmesystem?
Hvilken form for output giver din varmeregulering?
Hvilke styringsmuligheder har den nye cirkulationspumpe?
og mange flere ?????
Det er da et dårligt råd.. Nu skal du have netstrøm hvis du vil have varme.
Det er jo en ombygning af anlægget nu og ikke en udskiftning af en pumpe.
Hvis den gamle pumpe har virket siden 99 fatter jeg slet ikke den skal ændres til noget andet.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

ja du har ret grandoldman sikke da et dårligt råd at give manden selvfølgelig kan det lade sig gøre at installere 230vden skal have et signal fra din termostet via er relæ hvor svært kan det være

PEK

 

Lidt sent at komme med et indlæg men altså så fungerer varmesystemet ligesom i et parcel med gasfyr, radiatore og gulvvarme. i den Polar vi har er der en omskifterkontakt ved siden af fyret, så vi kan vælge om vi vil benytte 12 eller 220v cirkulationspumpe. Man benytter naturligvs 12 v når man er på tur og kun har vognens batteri til rådighed. men er man på en campingplads med 220 v tilsluttet er den store pumpe mest effektiv.
Med venlig hilsen Veteranen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis