Et par radiatorer uden varme efter luk af vand

Hejsa,

Jeg skulle forleden skifte spindel i vores bruse armatur og lukkede derfor for vandet - vil tro det var lukket et par timer højst..

Huset består af kælder og stueetage - vi har 3 radiatorer på stueetagen, 2 af dem vil nu ikke blive varme og den sidste bliver kun meget lidt varm - dette er opstået efter vandet har været lukket.

Nogen ideer?

Pft.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan være der er kommet lidt luft med rund i systemet. åben den lille ventil i radiatoren, og få luften ud.
Det er allerede prøvet

I morges var der pludselig varme i den ene.... Så nu er der bare 1 stk. der er iskold... mystisk...

Når du lukker for vandet, bør det ikke have indflydelse på dit varmesystem. Varmesystem og brugsvand har normalt ikke forbindelse med hinanden.
Det må være et tilfælde, at dine radiatorer ikke bliver varme samtidig med, at du reparer din bruser.
Så der er kun at  kontrollere, om der er vand nok på varmesystemet.

 


fase
Det er fjernvarme - og straks jeg løsner luftskruen pibler det ud med vand fra radiatoren som ikke bliver varm - kan der stadig mangle vand på systemet?
Annonce
Når der kommer vand ud af radiatoren, når du åbner udluftningsskruen, mangler der ikke vand. Men har du en radiatorventil, der ikke åbner, som den skal?

fase
Umiddelbart syntes jeg den ser ud til at være som den skal - den lille splint sidder ikke fast eller noget..
Den lille "splint" kan godt være løs uden, at menbranen inde bagved er det. Prøv om radiatoren bliver varm, når du tager termostaten af. Hvis der ingen gennemstrømning er i radiatoren, kan du prøve at "massere" menbranen lidt ved at skubbe lidt på stiften. Du kan også skrue pakdåsen ud, så du bedre kan komme til. Der kan komme lidt vand ud.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis