Opel Astra Nøglestart ødelagt ??

Hej alle jer fra Lav-det-selv..

Forleden gik jeg ud for at starte min Opel Astra, for at holde motoren og batteriet igang, da jeg først kan få kørekort om et par måneder. Det der dog skete var, at jeg skulle til at starte bilen, dog havde jeg ikke lige lagt mærke til at den stod i første gear da jeg skulle til at starte den, så derfor skete der jo selvfølgelig det at, motoren ta'r ved og derefter går ud. jeg slår hurtigt nøglen fra, altså drejer om og tager den ud, da jeg så sætter bilen i frigear, prøver jeg at sætte nøglen i igen, dog er det som om et eller andet sidder i vejen, dog for jeg kæmpet nøglen ind. jeg drejer så nøglen over til det første lille klik, for at tænde for alt strøm, det der så sker var at, alt strøm tænder, men når jeg drejer nøglen videre sker der intet, altså motoren starter ikke, nu tager jeg igen nøglen ud, men strømen forbliver på uden nøgle.. det skal siges den var ved at løbe tør for strøm, så jeg ventede bare til den løb tør for strøm, næste dag fik jeg så ladet batteriet op, og smed det i bilen, så startede strømen igen, men nøglen virkede stadig ikke. jeg har nu afmonteret skjoldet ved rattet, men jeg forstår simpelthen intet af det nøgle gøjl der. 

Bilen er en:

Opel Astra-F 1,6
Årgang: 94
Hej alle jer fra Lav-det-selv.. Forleden gik... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
je_ns> hmm jo måske men lige på svigermonsters bil sidder der ligesom en plastik ring øverst i tændingslåsen, lige på hendes bil tror jeg det er den der laver balladen.

muba> har du prøvet det andet med at skubbe til bilen i gear, ellers kan det jo godt være bundstykket.

ps. hun er absolut ikke enig om det med markræs
Skrevet af je__ns på 14 feb 2012 17:00

Nu kender jeg ikke Asta'en, men normalt er det ikke selve tændingslåsen, men derimod "bundstykket" som nok er en sort plast ring, med kontakter, og et bundt ledninger (måske med stik/kabelsko), den kan være klipset, eller skruet på tændingslåsen.

Kunne se sådan her ud


Prøv at kikke her, måske den passer, den står til kr. 131 (ca midt på siden)
www.krogslund.dk/visreservedele.asp...eID=112112
mvh jens

PS Lidt markræs er da helt ok

Tak Jens, men nu er det jo sådan at, ratlåsen virker fint, og det der er jo et bundstykke til en ratlås, men ved ikke om det stadig er den det er galt med..

mvh. muba

Bundstykket, er en slags kontakt, som tænder for strømmen når du drejer din nøgle.

Så hvis drejefunktionen i tændingslåsen virker fint, men der ikke kommer tænding på, eller starteren ikke køre rundt, når nøglen drejes til start.

Så kan det være et defekt bundstykke...

mvh jens

Efter et godt stykke tid, men en masse hjælp har jeg taget en masse gode råd, og har nu fundet dette til dette:

Det ser ud til at den er ødelagt i salve nøglestarten:
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis