lovgivningen ang. el-scootere.

Hej med jer.
Ja så stod cyklen af her i fredags. (gear og dækkene er færdige).
Så gik jeg lidt i tankerne om at anskaffe mig en elscooter.
kom forbi på ebay en scooter ( der ikke er typegodkendt).
Som ville være et alternativ.

rover.ebay.com/rover/0/e11050.m43.l1123/7?euid=42617594c5794f82be3d706b3efc0d2b&loc=http%3A%2F%2Fcgi.ebay.co.uk%2Fws%2FeBayISAPI.dll%3FViewItem%26item%3D230737663614%26ssPageName%3DADME%3AX%3AAAQ%3AGB%3A1123

Men hvad nu hvis, jeg bliver stoppet på den. Den kan køre hurtigere end de tilladte 15 kmt. (Som handicap scooterene kører).
Hvad udløser dette? klip i kørerkort/fratagelse af køretøjet eller bare en bøde.
Mener jo selv at det bliver en bøde da den ikke overstiger fartgrænsen på 50 kmt inde i byen. Men er meget i tvivl inden for dette.
Skal lige siges den skulle bruges til mit arbejde frem og tilbage. Hvor det meste er cykelsti.
Og lige for lidt ekstra info har undertegnede allerede 3 klip i kortet, så det ville jo være lidt dumt at miste både til mc og bil pga af sådan en lille ting...
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Jeg tror ikke den er lovlig at bruge herhjemme, som du selv er inde på kører den for stærkt til at gå som invalide scooter. Mener at alt der kan køre over en hvis hastighed
(15 km/t ?) skal godkendes herhjemme. Hvis jeg ser lidt logisk på det vil jeg håbe den ikke er lovlig for den kan jo ikke bremse af betydning og styrer sikkert ikke ret godt
så hvis du kommer i lidt trafik kan du nok nemt komme i problemer.
Men hvis du er ligeglad med om den er lovlig er dit problem ikke dit kørekort men
din pengepung for hvis du kommer i et uheld enten alene eller et sammenstød
er din forsikring fuldstændig ligeglad med om du kommer til skade og hvis du skader
andre glemmer deres forsikring dig aldrig. Og ville da være træls at skulle betale alt
fra 10.000 til måske 1.000.000 kr.

Hilsen Jan

P.S. Læste lige mit indlæg og det er altså ikke ment så frelst som det
lyder  er bare lige mine tanker om det.

P.P.S. Hvad med en elcykel ?
tja.. el cyklen har også været oppe at vende.. men DE ER BARE SÅ KEDELIGE ... Og ja jeg er en af dem der piller for at få dem til at kører hurtigere.
Men for at vende tilbage til emnet.. Det ville altså aldrig kunne udløse et klip i kortet?
tror ikke det kan udløse noget klip, ved det dog ikke med sikkerhed, men de tager den nok første gang, hvis den ikke er typegodkendt.
hvis du ikke skal bruge kørekort til den kan det ikke udløse klip, du får jo heller ikke klip i kørekortet af at køre 60 kilometer i timen på en puch maxi, altså 30 knallert.
Jamen den må ikke kører på offentlig vej i danmark.. bøde og bøde og bøde.. og du vil blive spottet af politiet på kilometers afstand..

Køb en elcykel fra bilka..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

eller jem & fiks. eller thansen.

men det kan hende med at køretøjet bliver konfiskeret af politiet.
hvis den ikke oveholder loven.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis