Gulvafløb i bruseniche

Hej alle.

Sidste sommer købte jeg et gammelt konkurs bo som jeg nu er halvt færdigt med at sætte i stand. Det er en murermester villa fra 1900 som har været renoveret af flere omgange siden den tid. Personligt er jeg nu nået til badeværelset på 1 sal hvor jeg er stødt på et problem som min lokale "Sorte VVS´er" ikke kendte reglerne omkring og ikke havde en løsning på.


For en del år siden blev taget på huset rejst i den ene side, "jeg gætter på grunden til det var for at undgå skrå væggene" og i den forbindelse blev der lavet en udbygning fra 1 salen som nu stikker ud af bygningen og er forfærdelig grim. Den er bygget ud af badeværelset og er ca 120 cm bred og 110 dyb. og støttet af 2 beton piller fra jorden, hvilket gør at man kan stå underneden og lige akurat ikke nå udbygningen hvis man står på tær og rækker armene op.

Nu håber jeg mit billedsprog har taget jer med så langt.

I denne udbygning var der stilt et "Sidde-badekar" af støbejern ind som kun lige kunne finde plads og karret´s afløb, skruet direkte ned i det afløb som løber i et fristående udendørs rør af jern, ved siden af 1 af beton støtterne. Da jeg langt om længe fik badekaret skåret fra kan jeg konstatere at der står vand i afløbet. jeg kan ikke få noget igennem og ikke se noget der ligner en vandlås.

Som man kan se på det ene billede, så er der ikke langt fra gulvet i bruse nichen til at man banker igennem ud i det fri, derfor tør jeg ikke banke afløbet frit.

Spørgsmål 1:

Er denne konstruktion overhovedet lovlig?

Spørgsmål 2:

Hvad stiller jeg op med det vand der står i afløbet? 

Håber i kan hjælpe
Mvh Dennis
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Dennis. kan der løbe vand gennem røret eller er det helt stoppet? Går røret ned i en brøn?
Mvh nicolai
Så vidt jeg kan se, så er det helt stoppet. For der står står vand helt op til kanten og jeg kan ikke føre en rense raket igennem. Om dette skyldes en vandlås længere inde ved jeg ikke.

Den bliver ført ned i jorden, hvor den forgrener ud i en kloak ca, en halv meter væk.
Så du har simpelthen et afløb der går igennem gulvet og føres uisoleret i det fri ned til kloak? Gad vide hvilken klamphugger der har lavet den løsning
Det er lige præcis det jeg mener, :/

Men er det overhovedet lovligt?
Det er også min tanke at det kunne være frosset men der må være en vandlås ellers ville det lugte af kloak, har i ikke brugt badekarete mens i har haft huset. Kan du ikke ligge et billede ind af afløbet.
Hvad med resten af kloakken på badeværelsen hvor løber det hen.
Det er derfor der ikke må være 2 stk eller flere 88o bøjninger på samme afløbsstreng.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis