Ang. Leje af mini-graver.

Hej .

Står i den situation at jeg var ude og hjælpe noget familie med at ordne noget havearbejde. Og dertil skulle vi så bruge en minigraver, som vi lejede af en som min kammerat kendte for et lille beløb i timen. Da den så kom ud, virker hydrauliken ikke. Og køleren var vildt utæt så der hele tiden skulle hældes vand på. Men han sagde at vi bare lige hurtigt kunne bruge den, fordi bagefter skulle den på værksted.. Så da vi har brugt den lidt, kan den pludselig ikke starte igen. og han fik den så tilbage.
Og nu har han så sendt regning og vil have vi betale for værksteds regningen.

Det skal sige at den er lejet uden regning papirer eller noget som helst. Så har ikk skrevet på noget eller den slags.
Og så snakker han om at tage den i retten hvis ikk vi betaler.

Har han overhovedet noget at have det i? Virker jo som om at så kan han lige få lavet den gratis nu når den alligevel skulle på værksted..

På forhånd tak!
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja desværre kan man komme til at betale, går det rettens vej, skal man så kunne bevise sin uskyld.

Men har i brændt motoren af, på grund af manglende køling, så hænger i jo nok desværre på den.

mvh jens

Hvis han allerede har bestilt tid på et værksted for at få fixet både hydraulik og KØLER, må han være klar over at han løber en risiko.
Når han nu giver jer lov til at anvende en defekt maskine er han klar over at det kan gå galt. Han må bære risikoen og ansvaret. Jeg vil nok enten vælge ikke at betale, eller også tilbyde ham en mindre del.

Når han nu allerede truer med at gå rettens vej, så har han nok ikke særlig gode kort på hånden.

Send ham et brev hvor du præcist gør rede for forløbet, hvad der er aftalt, hvor lang tid i har kørt med maskinen, om i har fyldt vand på osv. Send det pr. email eller få en kvittering fra posthuset på at du har sendt brevet.

I en retsag skal man ikke bevise sin uskyld.

/Mulle

 

 

 

Skrevet af Scotch på 12 feb 2012 20:04
Jamen også selvom han ingen papirer har på at vi har lånt den?


hvis det er i ratten og du vidner på du/i slet ikke har brugt den, og en nabo bliver kaldt ind og siger det passer ikke, så sidder du/i med et større problem end erstatning, så er det en sansynlig fængselstraf for at lyve i retten..

Umiddelbart vil jeg sige han var rimelig dum i at låne den ud, når køleren var defekt, måske vidste han der var mere galt med motoren, også lånte han den til jer, så han kunne få jer til at betale når den brød sammen..

Jeg synes i har en skidt sag, personligt ville jeg aldrig låne noget der i forvejen var defekt, det kan kun ende galt..

Hej

Jeg ville imødese en retsag med sindsro, han skal nemlig bevise at i skal betale for skaden.
Der er jo ikke skrevet ned nogen steder at i skal erstatte den hvis den går i stykker,
jeg vil mene at man ikke kan tale om leje når der ikke er nogen lejekontrakt.
Jeg ser det som om han prøver at røv rende jer og true jer til at betale for noget
der var i stykker i forvejen.
Så jeg vil sige til ham at han bare kan køre en retsag for da der ikke er noget på skrift
er der jo ikke nogen steder det står at i skal betale for evt skader på det lånte.
I kan jo også spørge om han har betalt skat af de penge han har fået og om
den er forsikret som udlejningsmanskine ( hvis der skal forsikring på den ).
Jeg synes det svarer til at jeg låner min bil ud for et beløb og hvis den går i stykker
er det da bare ærgeligt ( for mig altså )

Hilsen Jan
Jeg kan til en hvis grad sammenligne denne sag med en min søn havde . Ham og en kammerat havde lejet en mooncar på Rømø og var så uheldige at vælte i den , der kom efterfølgende en regning på 10.600 til dem hver på rep af bilen , men efter en del efterforskning fandt jeg ud af at han som udlejer skulle have en forsikring på køretøjet hvilket han ikke havde , så vi slap for regningen . Vi ik oplyst at alt der lejes ud skal være forsikret .f
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis