Gulvvarme priser

Hej jeg går og tænker på at ligger gulvvarme i hele huset ca 170kwm. 
Jeg regner med selv at at gøre det, også få en vvs mand til at koble det sammen.        Der er 8 rum som jeg gerne vil kunne styre hver for sig. Nogen der ved hvor meget jeg skal regne med i materialer altså flamingo,slanger,styring og rivenet? Nogen der kender til styring altså priser på trådlås styring for 8 rum? Er det meget billiger at blande betonen selv frem for at skulle betale sig fra det. uden at tænke på den tid man bruger på det. og er der noget at hente ved at købe det i Tyskland. Ved i om der er noget at spare i varme ved at lave det om til gulvvarme? 

Håber på lidt hjælp..   
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er nu ikke så svært, men smart hvis du kunne få en anden til at lave dine regne stykker.
170 x kvm pris på flamingo
6 ruller a 120 meter gulvarme slange - max 30 kvm rum per rulle (tror jeg nok) Har du større rum end 30 kvm bruges to ruller og derfor 2 styrings udtag per rum.
170 x kvm pris for rionet.
Du skal også bruge strips og plastic fødder til at hæve rionettet lidt fra flamingoen, men det er ikke den store udgift.

Der til kan komme radon sikring.

En god pris på en trådløs 8-styring findes her http://www.fixdithus.dk/trdlse-komp...ssljf.html

Så er det bare at komme igang med at finde gode priser og trykke på regne maskinen.

Det kan slet ikke betale sig at ødelægge sig selv med at blande beton. Af beton skal du vel regne med 16 m3, så ring rundt og få nogle priser. Det betaler sig.


 




 



 


 

Da vi byggede hus for nyligt kørte jeg ud til Stark med mit projekt og fik dem til at give komplet pris på alt.

De kan hjælpe dig med flamingo, net, gulvvarmeslanger og beton leveret med pumpebil på din adresse.


Nej, du sparer ikke noget på din varmeudgift med gulvvarme. Tværtimod, er det dyrere, da du skal bruge energi på at varme dine gulve + konstruktioner op, inden varmen afgives til dine værelser. Derudover kan varmen ikke styres lige så præcist og hurigt som ved fx radiatorer.

Vi har selv gulvvarme og jo, det er dejligt med varme fødder på denne tid af året. Da vi har luft/vand varmepumpe er gulvvarmen perfekt, da fremløbstemperaturen ikke behøver være så høj.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Skrevet af Wezio på 12 feb 2012 23:00
Da vi byggede hus for nyligt kørte jeg ud til Stark med mit projekt og fik dem til at give komplet pris på alt.

De kan hjælpe dig med flamingo, net, gulvvarmeslanger og beton leveret med pumpebil på din adresse.

Nej, du sparer ikke noget på din varmeudgift med gulvvarme. Tværtimod, er det dyrere, da du skal bruge energi på at varme dine gulve + konstruktioner op, inden varmen afgives til dine værelser. Derudover kan varmen ikke styres lige så præcist og hurigt som ved fx radiatorer.

Vi har selv gulvvarme og jo, det er dejligt med varme fødder på denne tid af året. Da vi har luft/vand varmepumpe er gulvvarmen perfekt, da fremløbstemperaturen ikke behøver være så høj.


Hvis du har varmepumpe spare du da netop noget, med gulvvarme behøver fremløb netop ikke være så høj som med radiatore, og varmepumpen er mere effektiv når fremløbet ikke er så varmt..

og så må man gå ud fra han ikke har 400mm isolering i gulvet i forvejen, det giver vel også en besparelse at gulvet bliver bedre isoleret..

Absolut. VP og bedre isolering hjælper jo på det.

Men når der bliver spurgt om gulvvarme er billigere kontra radiatorer, hvilket jeg formoder at han har i dag, så må svaret helt klart være nej.

I øvrigt findes der radiatorer til lav fremløbstemperatur.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Skrevet af Wezio på 13 feb 2012 06:29
Absolut. VP og bedre isolering hjælper jo på det.

Men når der bliver spurgt om gulvvarme er billigere kontra radiatorer, hvilket jeg formoder at han har i dag, så må svaret helt klart være nej.

I øvrigt findes der radiatorer til lav fremløbstemperatur.
"Helt klart" vil jeg nu ikke mene det er. Du vil føle rummet varmere når gulvet ikke er koldt, hvilket det typisk er med radiatorer. Du kan med gulvvarme holde en lavere fremløbstemperatur og undgå hurtig op- og nedkøling af både vægge og gulve, fordi varmen fordeles mere jævnt nedefra og op.

Komfortniveauet er også bedre med gulvvarme. Men er du gniertypen der går og skruer op og ned for din gulvvarme vil det blive dyrere og føles ujævnt.

Har du utætte vinduer med kuldenedfald kan en radiator redde lidt af træk-generne, men så er dit hus også bedre tjent med nye vinduer
Annonce
Ca. 34% mere energi bruger du på gulvvarme i et nyt godt isoleret hus, kontra et ældre hus med radiator-varme.

Link: http://www.seas-nve.dk/Privat/Energiraadgivning/Energispareraed/Opvarmning/Gulvvarme.aspx

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Skrevet af Wezio på 13 feb 2012 10:54
Ca. 34% mere energi bruger du på gulvvarme i et nyt godt isoleret hus, kontra et ældre hus med radiator-varme.

Link: http://www.seas-nve.dk/Privat/Energiraadgivning/Energispareraed/Opvarmning/Gulvvarme.aspx
I artiklen står der at "Det skyldes blandt andet mangelfuld isolering, uhensigtsmæssige gulvkonstruktioner, større rum og store glaspartier".
Bygger man efter BR10 (eller 08 for den sags skyld) er der noget helt galt hvis man har mangelfuld isolering eller uhensigtsmæssige gulvkonstruktioner.

Store glaspartier er i dag +-vinduer der optager mere varme end de afgiver. Samtidigt har alle nye huse mekanisk ventilation der fjerne behovet for udluftning. Tilbage er så tilskudsvarmen fra vinduer, hvor jeg vil medgive at gulvvarme + solvarmen ikke er optimal.

I vores tilfælde har vi så en elektrisk markise der skærmer for solen når det er nødvendigt.
I stedet for at støbe gulvarmen ned, så kan du ligge den oven på dit nye gulv, så får det et meget hurtigere reagerende gulvvarme, og mindre varme ned i gulvkonstruktionen.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
nu arbejder jeg som vvs og energiteknikere

og jeg mener ikke at gulvarme er meget dyre ind radiator anlæg. hvis bare man får isoleret gulvet ordenligt under gulvvarme kredsen ordenligt. Man skal have en fremløbs tempratur på 35-40 grader ved gulvvarme. og så behøver du ikke så høj en rum temp. som ved radiatoranlæg fordi det føles varmere ved at gulvet er varmet op. man sætter jo en gulvvarme shunt som blander fremløbtemperaturen op til den ønskede antal grader.

der kan være noget om det når man skal regulere rumtemperaturen da der en dårlig regulerings tid.

Hvis du vil have hjælp fra en fagmand som er vand til at arbejde med det må du gerne kontakte mig
Regn altid med 10 % ekstra i materialer i forhold til de arealer der er opmåling, da isolering skal være tæt og rionet skal gå ind over hinanden og bindes sammen.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis