Hjælp til køb af KPK vinduer

Hej alle

Er der nogen der kender en "fornuftig" tømrer som handler med KPK vinduer, og som ikke tager alt for meget i avance når han sælger videre

Skal bruge i alt 6 vinduer

Mvh.
Christian
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har sendt dig en pm

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

Fornuftige tømrere der sælger videre med lav avance er ikke fornuftige

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

Gert,
Nej det kan du selvfølgelig have ret i

Men har nu alligevel fundet en der vil sælge dem til ca. 10% under listepriserne.
Vil gætte på han måske selv køber med 20% rabat.

Så vil regnestykket se således ud:
Listepris = 13.032 + moms
Min pris = 11.765
Tømrerens pris = 10.425

Jeg er glad og "sparer" ca. 1.500 (med moms), tømreren tjener 1.340,- på flg. arbejde:
- Læse en mail
- Kigge på en liste med priser og trykke et par gange på lommeregneren, for derefter at sende en mail tilbage med en pris
- Læse en mail fra mig igen, hvor jeg accepterer tilbuddet
- Sende en bestilling til KPK samt lave og sende en faktura til mig
- Og så lidt bogføring

Inkl. kaffe- og tissepause kan vi måske strække den til at bruge en time på opgaven, så alt i alt er det vel egentlig en OK forretning for tømreren, selv om jeg godt ved han ikke bliver rig af de 1.340 kr, men alt tæller jo i det samlede regnskab

Mvh.
Christian
Du glemmer lige, at tømreren også står som sælger af vinduerne til dig, og dermed har han også service- og garantiforpligtigelserne.
Vi må jo håbe på, at der ikke bliver brug for det, men det skal da tages med i din opgørelse, at der er en vis risiko for, at der pludselig bliver adskillige timers arbejde for ham.
Ja det kan jeg faktisk godt se, troede egentlig det bare var KPK der så stod for det, hvis der i garantiperioden blev konstateret fejl. Men kan godt se det først skal igennem forhandleren.

Men medmindre fejlene skyldes forkert montering, så håber jeg da, der er en lav fejl% så det kun sjældent bliver aktuelt
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis