Finax brødblandinger

Prøver lige at spørge her, for er ret meget i tvivl. Så håber der er nogen der kan hjælpe.

Vi har to Finax rugbrødsblandinger (med tørgær) til at stå, og har åbenbart haft dem til at stå længe for der står: mindst holdbar til maj og juni 2011 

Men hvordan er det egentligt med sådan nogle blandinger, kan man godt bruge dem selv om de har stået så længe?
De har stået bagest i et mørkt skab, har først lige fundet dem i dag, så de har ikke været udsat for sollys eller noget.
Tørgæren har samme 'mindst holdbar til'-dato som selve brødblandingen.

Hvad siger I, kan man godt bruge dem alligevel? 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mel har et naturligt indhold af fedt. Grovmel har højere indhold end lyst mel. Når melet bliver for gammelt (overskrider sidste salgsdato) kan fedet blive harsk. Så ud med det og køb noget nyt. Vi mennesker er jo trods alt ikke skraldespande
Har prøvet ,duede ikke men det var gæren,der ikke virkede.
Venlig hilsen Hans
Hejsa Louisa,

det ville jeg ikke tøve med - altså at smide dem ud, MEN det er kun fordi at det netop er brødblandinger med flere ingredienser. Havde det tilgengæld blot været rent mel, så ville jeg ikke se noget problem i at bruge det - grunden til der på nogle af de tørvarer er en mindst holdbar dato ca 1 år ud ifremtiden er pga EU reglerne har jeg ladet mig fortælle.

Ja man jo prøve og gøre hvad man kan få at komme madspildet til livs, men lige med brødblandingen er det nok det sikre valg at arkivere lodret

Mange Hilsner Stine
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis