Lys i udhæng på hus

Jeg har lige købt et andet hus og vil sætte lys i udhænger hele vejen rundt om huset.
Det skal lys fra udhæng og ned.
Hvad er godt og billig i indkøb og drift ???
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi byggede nyt for 3 år siden, og har en indkørsen på ca. 200 m2, og ca. 20m. udhæng. Alt i alt har vi 13 lamper tændt, og det er med LED pærer med GU10 fatning (som en glimtænder) vi har valgt en farve der minder så meget om en alm. pære som muligt, altså en smule gullig. Det betyder så, at vi har 13Watt belysning i hele indkørslen, det er ikke oplyst som om det var dagslys, men det giver både en meget fin orienteringsbelysning, samt en hyggelig atmosfære udendørs i mørket, men det er billigt i drift. Dog har vi gjort den fejl, at vi har købt lampehuse i noget alu legering, så de er begyndt at tærrer, så vi er på udkik efter noget i plast eller galvaniseret stål, så kan det vel holde, skal siges at vi bor ved den jyske vestkyst, og det giver en del salt i luften, og det ses på lamperne.
Det gav dig ikke en ide om billigt indkøb, men billigere drift findes vist ikke. håber du kan bruge det.

mvh.

Erik

 

Mit Liv...  Mine regler

Nyd havets stilhed........ sejl med klude  :-

Lemvig-Müller har spots til udendørsbrug der ikke tærrer op. De er bare pænt dyre, de koster ca. kr. 150,- pr. stk. inkl. moms (kun for lampen og fatningen!)

Jeg blev nærig og købte i stedet mine 20 spots hos Malmbergs med GU10 fatninger til kr. 30,- pr. stk. inkl. moms. Til den pris kan jeg immervæk skifte dem nogle gange, når de begynder at tærer for meget op....

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Wezio
Lyder spændende...har du link måske varenummer til det ????
Når de er til montage i udhæng, skal det være klassifikation IP 21. Jeg vil råde dig til at aldrig købe spot i en tynd lagering eller i aluminium. Køb nogle i rustfri, og gnid dem ind i olie ved montage så holder de sig pæne i rigtig mange år.

Hvis du så monterer f.eks. 230V GU10 3x1W LED i dem, farve 3000, så kan du have dem tændt i uden dårlig samvittighed.

Held og lykke

 http://www.lightnmore.dk

Led belysning til erhverv og private

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis