Redning af savsmudstapet, ny opsat

Vi har tidligere i dag været oppe og se resultatet af vores malers opsætning af tapet. Må sige at vi er lidt overrasket. Mange af samlingerne går ind over hinanden og kan se tydeligt. Dertil er der blevet lavet en del steder med nogle store grimme folder, samt steder hvor tapet er gået i stykker.

Det ser ud som om det er en amatør i mine øjne, men kan det reddes og hvordan??

Malingen redder det ikke, har prøvet en lille stykke... 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
malerne plejer da ikke at lave overlæg i samlingerne ved opsætning af rutex. De plejer blot at støde det sammen og så kan der komme en lille smule luft når det tørre op men det ses ikke når der males. Redningen må blive at du har en maler på opgaven der påtager sig sit ansvar og laver det om
Samlinger bør IKKE overlappe.
Dog kunne jeg godt tænke mig at se/hører præcis HVILKE samlinger det er. Er det på de lange lige vægge eller er det andre steder????

Folderne,- er tapeten tørret ordentlig op?? For det ikke det, så lad være med at dømme det ude. Du skriver oppe og se, drejer det sig om et nyt hus hvor der f.eks ikke er så meget varme på??? Så kan det godt være længe om at tørre ordentligt op, så vent lige og se med de folder.

Savsmuldstapet,- eller rutex som det rent faktisk hedder, kan godt tåle at der er steder, hvor det for den uproffessionelle ser ud som om det er gået i stykker. At du selv har prøvet at male, tja... Måske er maleren bedre til at "redde" det end dig.


Forstå mig ret, det er meget muligt det er noget lort. Men det er også muligt, at der står en amatør og "klager" sig inden maleren overhovedet har fået en chance. Lige det med rutex er en meget typisk ting kunder ringer og spørger om, når det er sat op (og endnu ikke er færdigmalet, fuget, osv osv) og med samme selv konstatere er noget lort. I langt langt de fleste tilfælde, fejler opsætningen ikke noget men mangler bare færdigbehandlinger.

Som sagt, det er muligt det er noget lort hvorfor lidt billeder også ville være kærkommen.


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Det er en ældre lejlighed hvor nogle af væggene er sat gipsplader på. Der er en ca. 20 grader.

Det er på langvæggene samlingerne er.

Det er noget familie relateret, som har været maler som ung, som har sat det op.

Hvor kan evt billeder smides op her?
tilføj svar - vedhæftede filer

Der bør ikke være overlapninger nej. Grunden til jeg stillede lige det spørgsmål, er at ved udvendige hjørner/indvendige hjørner er der nogle der laver lidt overlapning. Lidt an på hvornår det er sat op/ hvor tørt det er kan folder godt rette sig ud.

Men nej, lyder ikke betryggende især taget i betragtning at det er en der ikke sætter op til dagligt. Med andre ord, sikkert en halv amatør

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Dette er bare nogle af tingene..

Tror bare jeg får svært ved at sælge, hvis folk ikke tror tingene er lavet ordentligt
Det der gider jeg ikke prøve på at forsvare. Stop samarbejdet med det samme, og find en god maler i dit område. Det der er direkte klamp. Tror ikke de folder retter sig ret meget ud der er jo ikke bare overlap, der er direkte mellemrum mellem samlingerne! Er ked af at sige det, men tror det ender med du skal have det hele ned igen og starte forfra.   Det er vidst mange år siden dit familie medlem har været maler.
  
>Og så beklager jeg, hvis jeg var lidt hård.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Hvordan får jeg det så nemmeste ned.

2 af væggene er gips samt ved vinduerne, resten murtensvæg.
Gå i krig med det samme i morgen. Varmt vand, en anstryger/kost e.lign evt en rulle og smør forsigtigt noget vand på og lad det opbløde og skrab det af med en spartel. Håber ikke det er blevet til alt for mange baner Og hvis det ikke kan lade sig gøre, kan du leje en afkoger.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Kan se han har lavet en samling midt på lysningen! (billed 7) åh Gud..... Og på det udvendige hjørne kan man tydeligt se, hvorfor man helst ikke skal bøje tapet andet end få cm  rundt om hjørner.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også