Ny brændeovn - udvidelse af røgrør.

Hej

Jeg er igang med at udskifte min gamle klods af en brændeovn til en nyere model.
Desværre er min skorsten monteret med et rør der er 190 mm - og den nye brændeovn bruger "standard" 150mm rør.

Jeg ville egentlig gerne bare have en udvidelse fra de 150mm til 190mm (eller deromkring - går ud fra at glasfiber pakning kan gøre det ud for forskellen), men det er tilsyneladende umuligt at finde.

Er der nogen derude der har kendskab til nogen der sælger eller laver sådan en udvidelse ?

Hilsen
Thomas
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det må nok være muligt at finde sådan en forsnævring hos en butik der handler med ovne, det er ikke alt du kan finde via websider.
Skrevet af chip på 11 feb 2012 15:49
Hej

Jeg er igang med at udskifte min gamle klods af en brændeovn til en nyere model.
Desværre er min skorsten monteret med et rør der er 190 mm - og den nye brændeovn bruger "standard" 150mm rør.

Jeg ville egentlig gerne bare have en udvidelse fra de 150mm til 190mm (eller deromkring - går ud fra at glasfiber pakning kan gøre det ud for forskellen), men det er tilsyneladende umuligt at finde.

Er der nogen derude der har kendskab til nogen der sælger eller laver sådan en udvidelse ?

Hilsen
Thomas

Prøv at se her..  De sender endda

http://www.vvs-eksperten.dk/index/overgange-867

Og nej har ikke aktier i firmaet

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

De har også kun op til 180mm - Er der nogen der kender grænsen for hvor meget man må / kan "isolere" imellem to rør med glasfiber pakning ? - Jeg har nemlig lige målt efter igen. Mit gamle 90 graders rør er faktisk 185mm og skorstensrøret er 190mm.
Kan jeg roligt købe et 180 mm rør og isolere op til 190mm ?
Det lyder altså lidt mystisk med den ovn. Er det en ny type eller Hur
Du ved forhåbentligt godt at nyindstalering af en ovn skal godkendes af en skorstens fejer, og jeg har mine tvivl om han vil godkende den hvis den ikke er CE mærket.
Annonce
Den nye ovn er såmænd fin og CE godkendt.
Men den gamle ovn er en helt anden sag, med den dertilhørende skorsten.
Min gamle skorsten har det store hul i vægen - og derfor behøver jeg den "store" overgang fra det nye lille røgrør til skorstenen.

Og ja jeg ved godt at skorstensfejeren skal godkende inden ibrugtagning.

Men jeg tror at jeg er ved at finde frem til det rigtige.
Så nu har jeg bestilt et rør hos brændeovnsshoppen.
Så må vi se hvordan det kommer til at se ud :-)
Var det ikke bedre at få en mure ud og mure en ny bøsning i skorstenen, på de 150 mm. ?

Mvh Thomas Hansen

Er det på skorstenen du har problemet ? Jeg troede det var på ovnen !
Hansen7717 : Jow det ville selvfølgelig have været det optimale.
Men så havde det nok også kostet mig lidt mere end de 260 Kroner + forsendelse.

Men nu er det sluttet sammen det hele, og jeg er faktisk ganske godt tilfreds med resultatet.
Det slutter i hvert fald mere tæt end det gamle røgrør gjorde i sine overgange.

Så skal jeg bare kontakte skorstensfejeren.

Tak for hjælpen alle.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis