toilet skyller dårligt ud?

hej alle jeg har 2 toiletter som skyller meget dårligt ud, dvs vandet synker langsomt og skyller ikke ordentligt ud

jeg har septiktank og den blev tømt for 3 uger siden, jeg havde samme problem inden den blev tømt.

jeg har prøvet med svupper og rensetråd men intet hjælper 

hvad kan problemet være?? på forhånd tak

mvh Thomas

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dit problem ligger nok i at der sidder noget fast i røret, der hindre flovet. Og her hjælper et rinsebånd ikke meget, du skal have renset med en speciel højtryksrenser udefra og ind. Det kan også skyldes frosten, hvis dine rør ligger højt i jorden udendørs, så kan du prøve med en hel spand meget varmt vand, som du vipper ret hurtigt så kummen fyldes op.
Mit råd er at få en kloakmester til at kigge på det, kunne godt lyde som om din kloak er stoppe/faldet sammen. Det vil typisk være en forsikingssag, hvis kloakken er faldet sammen.
Men inden du kontakter en kloakmester, så kan du forsøge at spule din kloak fra den nærmeste renseadgang (brønd). Det kan du gøre med en alm vandslange, med et specielt spulemundstykke du kan købe i dit lokale byggemarked.
Hvis du har en højtryksrenser, kan du få en renser til den.

Så skal du holde øje med om hvad der kommer ud af røret, det kan nogen gange give en ide om hvad der er galt.

Så kan du se om det giver et bedre flow. Hvis ikke så må du have fat i en aut. kloakmester.

Venlig Hilsen

Martin H Petersen

www.scandicobyg.dk

Alt i Jord, Beton, Kloak og Belægning.

Hvis du Har træer og buske i nærheden af rørløbet, kan det sagnes også være rødder, der er trængt ind i rørene. De stopper ikke helt, men bremser al "tykkere" materiale. Man kan altså sende en slange med spulehoved fra gulvafløb i brusekabine og udad. Eller slamsuger

 

Den har jeg prøvet mange gange, efter en overfyldt septiktank er blevet tømt.
Jeg har haft held med at trække ud samtidig med at jeg og Hustru har stået med hver sin spand vand, som vi har tømt ned i gulvvasen samtidigt, så voldsomt at det næsten løb over. dette vandtryk har kunnet tvinge den prop, som er stemmet op i afløbet, ud.
Evt. kan du følge med ude i kloaken og pludselig bliver du helt vildt begejstret over at se en lårtyk stang lort på 2-4 meter komme drønende ud!
Det er i alle tilfælde billigere end at få en kloakrenser ud.
Som Håndværkeren er inde på, kan det blive nødvendigt med kloakbilen, men det koster som regel dyrt. Bare fjollet at man ikke kontrollerede dette, da tanken blev tømt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Nu har vi ikke septitank (men offentlig) men har haft samme problem for en måned siden.
Ringede til kloakmanden. Han spulede hele systemet, det kostede 500 kr... Og anbefalede så
at vi af og til hældte en spand vand i toilettet, gerne inden vi oplevede problemet igen.
Ud over det, sagde han at de "nye" lavskyl ofte giver problemer som dette.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
1. Er det beton eller pvc rør i har
Hvis det er beton, er det tid til at kigge i dine forsikringer, og se om du har skjultrør forsikring. Hvis du har det, så kontakt forsikringen, så klarer de resten. Der kommer selvføgelig en egenbetaling, dens størrelse kommer an på alder på rør.

Hvis det er pvc rør, ja så tyder det på, at røren ikke har fald nok
Elers også har du enn skjult brønd på din ejendom, det har jeg været udsat for før
Du skal først konstatere hvorhenne det er galt.

1) Løft dækslet af til din septiktank. Er det en gammel 1-kammer af beton, vil der sidde to T-stykker. I udløbs T-stykket må der ikke være vand i. Det vil sige, at vandet skal stå til bunden af udløbs T-stykket.

2) Står der IKKE vand i, så fyld badekar eller håndvaske med vand. Herefter skylder du ud således der kommer en del vand, gerne 150-200 liter. Kig i septiktanken samtidig, stiger vandet, så udløbsrøret er fyldt, er det fra udløbsrøret og videre den er gal.

3) Er det fra septiktank og videre den er gal, kan det muligvis være en sivebrønd der er stoppet. Alternativt sivestrenge. Du kan være heldig at anlægget kan komme op og kører igen via spuling.

I første omgang gælder det om at lokalisere hvorhenne det er galt, fremfor at prøve alle mulige ting. Min betragtning er udelukkende om det er fra septiktank og videre den er gal eller ej.

/Mulle

 

 

 

Når I har 2 toiletter på kloakstrengen skal denne være udluftet over den højeste eller sidste vandlås, for at der kan skyldes ordentligt ud, da der ellers opstår undertryk i systemet.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis