Frost i ny sokkel

HJÆLP HJÆLP Vi er ved at bygget nyt hus samt garage og til det er der hyret prof. håndværker, de startede med det første af fundamentet for ca. 2 uger siden og da de havde støbt den første sokkel og lagt den første lecaterm blok kom der nattefrost, (det hele blev ikke dækket af som mange skriver det skal under frost) jeg havde så besøg i dag af min far og han snublede over en af de lecatemblokke som var sat i den dengang våde beton og den gik løs. jeg undrede mig og gav den ved siden af et lille spark og jeg mener ET MEGET LILLE spark, den gik løs også, sådan fortsatte det med de næste også. Det skal lige siges at jeg kunne ikke fortsætte da de havde nået at sætte en oven på resten. Jeg er i syv sind er det byggesjusk så det basker eller hærder/binder det sammen når det bliver + grader igen. Der skal en sten oven på til 40 kr. stykket så jeg mangler virkelig rådgivning.

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Rådet skal være at du hurtigst mulig tilknytter en byggesagkyndig rådgiver.

Men det er der måske ikke råd til når du bruger 40 kr pr mursten! >)
Jeg har egentlig ikke brug for dårlige kommentarer.....og jo jeg har råd til til det. Det er her til aften jeg har opdaget det og jeg vil have svar her og nu og ikke mandag, så sidder der nogen med en viden/erfaring og ikke et råd om hvem jeg skal kontakte så hører jeg gerne.
Kan godt forstå du er lidt utryg. Sad selv i præcis samme situation for 5 år siden da vi også byggede om vinteren.
Vi kørte på og rejste murværket. Det er jo alligevel ikke vedhæftningen mellem Lecaterm og beton der holder noget som helst på plads (så vidt jeg ved). Vægten af murværk, tag samt det faktum at taget er fastgjort via bånd til soklen overvejer vist manglen på vedhæftning som omtalt. Nu er det 5 år siden vi byggede og der er intet at se nogen steder. Men du kan selvfølgelig bede muren banke alle sten af igen og mure dem fast påny. Det burde vel kunne lade sig gøre.

Husk at give muren et lods bag i når de skal til at mure væggene. De skal nemlig også afdækkes på denne tid af året, og det er MEGET vigtigt at murstenene er helt tørre.
mørtelsprit?

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Nå har du ikke det tiptop.
Brug for dårlige kommentarer.
Men du "vil have svar her og nu og ikke mandag,"!!!

Men nu er denne side ikke en svarautomat der har til formål at levere hverken ”sød-snak” eller svar "on demand"!

Når jeg foreslår noget byggefaglig rådgivning er det fordi dit spørgsmål antyder en vis panik – allerede inden byggeriet er nået til fundamentsoverside – og fordi jeg med sikkerhed ved at næsten ingen private bygherrer på ”enfamiliehusniveau” har den fornødne rådgivning på plads inden byggestart.
Hvad med de 100-vis af tilsvarende ”udfordringer” der vil forekomme inden byggeriets afslutning. Er du tilsvarende uforberedt på dem?

Derfor er mit svar som det er!

Du kan da godt mene at kommentaren vedr. mursten contra rådgivning var unødig sarkastisk. Men det skal du nu ikke betale ekstra for. >)
Annonce
Til Sitting Bull Nu er det så at jeg er Tømrer af profesion så spar mig for dit kloge snak jeg ved godt hvordan det er at bygge hus. Så udtal dig når du har noget konkret. Og så vidt jeg ved et det et forum hvor alt bliver diskuteret, og når jeg læser dine indlæg kan man jo godt fornemme at du er VIRKELIG KLOG.
Sitting bull. Jeg syntes også din kommentar er et godt udtryk for hvordan du tænker, eller ikke tænker. Svar da konkret eller luk. Som om du nyder at der er en som har problemer. Hvis det er tonen herinde så er der da noget at ændre.
Skrevet af tiptop på 11 feb 2012 18:35
Til Sitting Bull Nu er det så at jeg er Tømrer af profesion så spar mig for dit kloge snak jeg ved godt hvordan det er at bygge hus.

Men du ved ikke, om det er byggesjusk af værste skuffe  og overvejer om det kan hærde/binde sammen når det bliver tø

Jo, du ved meget om at bygge hus, det kan vi godt se.

Sitting Bull's anbefaling omkring en byggesagkyndig rådgiver er faktisk det bedste og klogeste råd, der kan gives, når bygherren ikke selv har den nødvendige viden.

DU hyler Hjælp-hjælp,  og han kommer med et råd, der på længere sigt kan spare dig rigtig mange penge og især ærgelser, - men så ved du pludselig alt om at bygge hus  
det var dog en underlig stemning der er i denne tråd. Jeg er selv tømrer og ville ikke være bange for at skulle styre en byggeproces - det gør jeg jo til daglig. men det gør mig jo ikke til ekspert inden for alle fagområder, hvilket langt de fleste byggesagkyndige heller ikke er. De er oftest blot gode til at fralægge sig ansvaret og få andre til at påtage sig det.

Jeg kender ikke det korrekt svar på dit spørgsmål. Men jeg ville under alle omstændigheder få skilt soklen ad og lime det med en gang fliselim. Så skal det nok holde. Better safe than sorry
må vi så lige få en ordenlig tone!

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også