tilskære trægulv der er lagt?

Jeg har et mindre projekt jeg leder efter det rette værktøj til Vi har fået lagt trægulv i alle værelser som alle har dør ud til en gang med klinker - der er lidt niveauforskel og jeg skal have en overgangsprofil mellem disse 2 gulve... jeg har dog fundet ud af at mellemrummet mellem trægulvet og klinkerne ikke er stort nok, så jeg skal have skåret lidt af trægulvet (allerhøjst 1 cm) - men hvilket værktøj er smart at bruge til denne opgave?

Har tænkt på  multicutter/multitool - måske HN's helt billige http://www.harald-nyborg.dk/p5531/fugeskaere-trekansliber ? - men hvor nem er sådan en at styre, det ser ud ikke ud til at være en styreskinne eller lign?

Alternativt har jeg en dremel-klon liggende, kan denne bruges med en savklinge som denne: http://www.amazon.com/Dremel-670-Mini-Saw-Attachment/dp/B00008Z9ZP

Kommentarer eller gode idéer til ovenstående?

Jeg skal kun igang med 4 overgange á ca. 90cm så det er en begrænset opgave
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Multicutter. Går ud fra at der ikke er plads til en dyksav?
Skrevet af pilehave på 10 feb 2012 21:26
Multicutter. Går ud fra at der ikke er plads til en dyksav?

der er jo karme osv, dvs. det er i selve døråbningen jeg skal igangså tror ikke der er plads til en dyksav... iøvrigt er en dyksav nok også lidt for dyr

men er en multicutter til at styre - for en ikke-prof?

det kommer jo an på hvor dårlig du er til det den kan nemt hoppe lidt, hvis man bruger den forkert. Det er lidt svært at forklare, men der er jo ikke andet at gøre end at prøve den af på et par lægter du har liggende eller noget andet træ.

http://www.lyrk.dk

Det er også vigtigt med klingetypen til multicutteren, ikke alle typer er lige nemme at styre.
Jeg synes den her type er nemmest, at bruge/styre sålængde den kan komme til.


Brug så noget lignende til resten.

mvh jens

Tak for rådene Det må jo så være en multicutter der skal til

Lige på falderebet - Hvis vi nu taler den manuelle metode uden el til opgaven (og vi så undgår støv i hele huset), er det så stemmejern vi er ude i? Er det overhovedet en realistisk metode?
Annonce
Du kan sagtens gøre det med et skarpt stemmejern, men det kommer til at tage tid...
Multicutteren støver næsten ikke

En finersav kan også anvendes, der er også tænder på den runde "snude"
Det har jeg med godt resultat anvendt, inden jeg fik en multicutter.



mvh jens
Jeg skulle skære et stykke ud af en trappe forkant, hvor kanten skulle være helt skarp, der brugte jeg et firkantet stål rør, som jeg lagde klingen op mod, det var en tilsvarende multicutter, så var det let at få et helt rent snit.
Det larmer rent meget, men det gik let, og det sviner stort set kun lige i området du arbejder.
Skrevet af danielvagn på 10 feb 2012 22:42
Jeg skulle skære et stykke ud af en trappe forkant, hvor kanten skulle være helt skarp, der brugte jeg et firkantet stål rør, som jeg lagde klingen op mod, det var en tilsvarende multicutter, så var det let at få et helt rent snit.
Det larmer rent meget, men det gik let, og det sviner stort set kun lige i området du arbejder.

Det var da egentlig en simpel og super måde at få en styreskinne på - jeg havde kun selv haft tænkt på en metallineal, men den er nok lige skrøbelig nok ...

Og godt at høre at multicutterenikke sviner synderligt, så må jeg ud og lede efter sådan en snarest - det er altid lidt sjovere med el end manuelt arbejde

Tusind tak for hjælpen allesammen!

/Christian
Som lineal kan du bare bruge en strimmel spånplade eller et lige brædt, det er i hvert fald det jeg plejer at bruge!

Pas på ikke at beskadige dampspærren hvis der er en sådan (prøv evt. at løfte gulvet lidt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis