Isolering af krybekælder

Jeg har ca. 35 cm. krybekælder under mit gulv og vil gerne have det isoleret, da der ingen isolering er der i så det er temlig koldt. nogen gode gør det selv tips dertil?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tiger 8766

Ja 350 mm er jo ikke meget, mener at pladsen ikke giver mulighed for "så megen armsving"

Hvilken type gulv har du da?

Ligesom nødvendigt at vide for at kunne "se det" hvordan det ku' løses

Har selv hulrum under mit bræddegulv her ligger isoleringen på nogle lister som er fastgjort under gulv-bjælkerne.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
gulvet ligger vel ikke direkte på nogen sten? er der ikke strøer under?

den dyre og bedste løsning vil nok være at fjerne gulve, grave ud, ligge godt med isolering, beton med gulvvarme og nye gulve på, men det koster en del.

hvis der er strøer under kan sætte 50-150 mm isolering under gulv mellem strøer, men da der ikke er plads til at kravle rundt nedeunder, skal gulvene op. og 50-150mm isoléring er ikke super meget, men uden tvivl meget bedre end ingenting..

Nogen siger man kan fylde kælderen med noget som isover flakes, men skal ikke sige om det er en god løsning hvis der ikke er dampspær under gulvet tror jeg der kommer fugt i, også holder gulvet og strøer ikke længe..
Op med det hele og nyt isolereret terrændæk med gulvvarme. Det det koster ekstra nu sparer du hurtigt ind på varmeudgifterne. Husk radonspærre.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis