Laminatgulv hvor god kvalitet 90Kr. - vs. 200Kr.

Kæresten og jeg har lidt købt et hus, hvor vi gerne vil have lagt en ca. 70kvm laminat click gulv. Men da jeg fortalte en bekendt, som er tømmer, at vi kiggede på et billigt et til 90.- pr kvm i tæppeland, sagde han at det sikkert var for ringe kvalitet. Man skal op i 200.- pr kvm siger han.

Nu er mit spørgsmål så, hvad siger folket? hvad er kvalitets forskellen på gulvene. Er de dyre nemmere at ligge, mindre chance for at det tanner ved samlingerne. Der er jo flere billige der har mange års garenti, så kan de ikke være gode nok? 

Gulvet skal ligge i køkkenet og stuen.  

Bauhause har så 20% på alle deres laminat gulve her i weekenden, og kunne man lige spare en tusse eller mere ville det kun hjælpe den trænge økonomi  

Hvad er jeres erfaringer med laminat click gulve? Har du selv prøvet og ligge et og hvordan var det, eller kender du nogen som har et som er glade eller utilfredse med det.  
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En lang garantiperiode er et let salgstrick, da de færreste gider hive en ødelagt planke op i et gulv der er lagt færdigt.

Jeg har lagt et gulv i min stue købt i silvans webshop på tilbud fra 169,- til 99,- pr.m2. Det er fra Megafloor dvs. et kendt mærke.
Jeg er utrolig glad for gulvet, det virker super slidstærkt, har dog lavet et enkelt lille hak i en planke, da jeg tabte en mindre radiator med hjørnet ned mod gulvet! Det er dog et MEGET lille hak der er kommet, nærmest bare et tryk ned i laminaten på et lille område, det ses kun hvis man ved det er der, og hvis lyset falder rigtigt. Det er altså ret holdbart, og jeg må erkende at jeg er overrasket over hvor stærkt et gulv man kan få til så lav en m2 pris.

Gulvet er i øvrigt dette: http://eshop.silvan.dk/vare_Logic-mat-plank-Laminatgulv_123508
Jeg har set det på tilbud et par gange siden jeg selv købte det.

Elektronikteknikeren
Jeg har lagt både et billigt til 79 kr/kvm og også dyrt til 259 kr/kvm, der er da selvfølgelig forskel, det billige er noget mere plastik agtigt, selvfølgelig er det alt sammen plastik.
De er begge typen med "flise" mønster, det billige er helt plant, og det dyre er der fræste fuger, så der ser og føles mere rigtigt. 

deres garanti er normalt på gennem slidtage, og der skal traves en del på et gulv, for at slide et hårdt plastik lag på ca 1mm tykkelse.

Det dyre gulv, er der limet en skum plade på undersiden, som gør at gulvet ligger meget bedre, det dæmper også trin lyden, selv om jeg også har lagt et skum lag under det billige, er der stor forskel på lyden fra det billige til det dyre.

Hvis i søger en permanent løsning vil jeg anbefale og købe den bedre kvalitet, selvfølgelig i den type så gulvet får det rigtige look.
Specielt lyden er jeg lidt intereseret i, da vi bla skal have hund og børn. Ham jeg snakkede med i tæppeland, sagde at vi i stedet for det billige skumgummi man normalt købte med, kunne købe kork og ligge ud, det skulle tage en del mere af trin lyd.

Men det billige virker vel ikke mere plastic agtigt når det er lagt vel? Er de ikke meget ens når de ligger der, bortset fra fugerne i det dyre selvfølgelig?
Det skal jo ligge som en permanent løsning så vi vil helst have fat i noget vi ikke bliver trætte af efter et år
så er der umiddelbart ingen tvivl. Brug lidt ekstra på gulvet hvis det skal holde til hund og børn. Der hvor de billige gulve tit fejler er i kliksystemet, det er for ringe lavet, og tit begynder de at skille ad. Udover det er det overflade, som "slipper" i hjørnerne, og det bliver tydligere og tydligere for hver gang gulvet bliver vasket og der kommer vand ind under.

Uanset gulvets pris, er det stadig samme arbejde at få det lagt. 70 kvm er alligevel en del. Udover det, så prøv at gå i en trælast og få pris på et trægulv. Tæppeforretninger plejer at tage godt ved.....

http://www.lyrk.dk

Jeg vil nok sige lad være med at købe det billige, hvis det skal være permanent.

Man kan godt mærke forskel, tror altid der vil være plastik/trin lyd med et clik gulv, men stadig forskel fra det billige til det dyere.

Det dyre gulv jeg har lagt, er så også med aluminiums låse system på under siden, som selvfølgelig gør at samlingen bliver meget mere stabil, der er lidt ekstra arbejde når pladerne skal saves til, men det er klart umagen værd, det ligger fint, og skulle være 100% vandtæt.

Vi har ikke hund, men sådan et sæt hund poter med kløer som tripper over et laminat gulv, kan larme en del, så vil ALT lyd reduktion være at fortrække

Annonce
Jeg var ende i bauhause idag, da de jo har 20% på alle deres gulve. Og vi kiggede lidt rundt, og efter lidt snak med en af sælgerne kom vi frem til det nok skulle være et af de "dyre" De førte mærket Alloc som de har til 259.- Det var med alu samling og virkede rigtig godt efter min mening. Man stort set ikke mærke hvor på gulvet samlingerne var, hvilket man tydeligt kan på dem til 100.- Så ja man får jo hvad man betaler for.

Men de havde ikke lige den farve vi gerne ville have så vi venter og håber på et andet godt tilbud inden maj

En kammerat sandte mig et link til en tysk hjemmeside hvor han sparede 40% på sit gulv, men synes ikke lige det er så nemt at finde rundt i :s http://www.parkett-store24.de/
Gå ind i en rigtig trælast og ikke et byggemarked, de har tit nogle bedre produkter, og bedre rådgivning. Jeg har lagt 130 kvm Alloc der kostede over 250 kr pr kvm, kunden havde selv købt det. Min vurdering var at det ikke en gang var 100 kr værd.

http://www.lyrk.dk
Naveren: Ved du hvilken serie fra alloc det var? Var det med aluskinne og skumunderlag på undersiden?

Jeg har kun XL og stark i nærheden af hvor jeg bor, også en silvan. Synes at priserne i stark lå alt for højt, også havde de et minimalt udvalgt af laminat gulve.
Xl havde et fint udvalg, som jeg nok skal kigge lidt nærmere på.
silvan havde ikke så mange forskellige fremme, og er stadig i kigge fase for at finde ud af farve og sådan. Så ved ikke helt hvor jeg ellers kan tage hen for at kigge mere.
Jeg har fundet en del hjemmeisder hvor jeg synes prisen er fornuftig, men det er jo ret svært at vurdere hvordan et gulv vil se ud i virkeligheden ud fra et billed på nettet
Jeg kan ikke huske typen, men det var uden bøjle. Hos rigtige trælaster skal du have en sælger til at lave en pris til dig. Brutto priserne kan du ikke regne med, de er meget høje.

http://www.lyrk.dk
oki, det er vist også deres helt billige serie, og har han givet 260.- for den så må han godt føle sig lidt snydt.

Ja er med på at det kun er liste priser de viser i butikken, og at man godt kan få en bedre pris. Og jeg er så heldig at jeg skal bruge en hel palle. Og har fundet nogle hjemmeisder hvor jeg kan få allocs "dyre" serie til kun 209 hvis jeg køber en palle, og det er noget mere i min smag
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis