Laminatgulv hvor god kvalitet 90Kr. - vs. 200Kr.

Kæresten og jeg har lidt købt et hus, hvor vi gerne vil have lagt en ca. 70kvm laminat click gulv. Men da jeg fortalte en bekendt, som er tømmer, at vi kiggede på et billigt et til 90.- pr kvm i tæppeland, sagde han at det sikkert var for ringe kvalitet. Man skal op i 200.- pr kvm siger han.

Nu er mit spørgsmål så, hvad siger folket? hvad er kvalitets forskellen på gulvene. Er de dyre nemmere at ligge, mindre chance for at det tanner ved samlingerne. Der er jo flere billige der har mange års garenti, så kan de ikke være gode nok? 

Gulvet skal ligge i køkkenet og stuen.  

Bauhause har så 20% på alle deres laminat gulve her i weekenden, og kunne man lige spare en tusse eller mere ville det kun hjælpe den trænge økonomi  

Hvad er jeres erfaringer med laminat click gulve? Har du selv prøvet og ligge et og hvordan var det, eller kender du nogen som har et som er glade eller utilfredse med det.  
Kæresten og jeg har lidt købt et hus, hvor vi... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Illisher, jeg vil stærkt fraråde dig at købe den "billige" løsning, netop da du har børn og hun. Det er hård ved gulvet, og da vi er nede i gulve til en 90kr. og omkringliggene, snakker vi nok ikke over slidstyrke 32.

Alloc som du derimod har set på, bør du vælge original serien. Du er oppe i slidstyrke 33 med livstidsgarenti (almen slidtage) i private hjem. Jeg har ikke selv gulvet, men har prøvet at lægge gulvet, og sælger det dagligt med mange meget tilfredse kunder. Det er hurtigt og nemt at lægge pga. alu-samleskinne, og du har også den tidligere nævnte skum påmonteret på plankerne. Da det er monteret på, skal du derfor ikke ud og investere flere penge på underlag (højest en dampspærre hvis det er nødvendigt) hvilket du vil skulle ved valg af den billigere løsning.

259,- passer fint med den vejl. pris, men du skal ikke giver over 220 pr. m2, og mon ikke du også kan finde det til 200 kr. pr. m2 leveret på adressen. Ellers skal jeg gerne være dig behjælpelig med priserne ..

Din lokale XL kan nok evt. klare et Pergo gulv i en tilsvarende kvalitet.
Det er også hvad jeg sådan stille og roligt er kommet frem til.. Alloc har jeg kun kunne finde ned til 209.- på 2 webshops. Har dog ikke hørt hvad hvad XL kunne sælge den for hvis det skulle være en hel palle, men han lovede mig det nok skulle blive en "god" pris.. men med en alm pris på 259.- så tvivler jeg på de kommer ned på 200.-
send mig din e-mail via en privat besked, så skal jeg nok sende dig et uforpligtende tilbud. Og en palle alloc fylder kun ca. 67m2, så slev xl burde kunne få det leveret til en "god pris".. Skal dog ikke udelukke at vi kan have bedre aftaler med alloc end xl.
Da jeg købte mit hus for 7år siden lagde jeg det billigste laminatgulv jeg kunne finde, da jeg vidste det skulle skiftes ud på sigt.
Jeg købt til ca 90kvm incl 4mm underlægsplader og fejelister til lige under 8000,-
Jeg havde ikke de store forventninger til gulvet da det jo var det billigste jeg kunne finde på det tidspunkt. Men jeg er da godt nok blevet overrasket. Selvfølgelig er der kommet lidt mærker hist og her, men det er slag mærker hvor vi har tabt hårde ting. Men taget i betragtning af at vores 55kg rottweiler danser rundt på gulvet og leger racerbil er der ikke synderligt mere slid på det end jeg har set i andre hjem med væsentligt dyrere gulve. Samtidigt var det utroligt nemt at lægge og det passede perfekt i alle samlinger. Kun et sted er der smuttet en samling fra hinanden, men det er en montørfejl( og den snakker vi ikke om mere!!)
Jeg er på ingen måde ekspert på området, med har lige lagt klik-laminat-gulv i mit nye "venterum".

Jeg så på forskellige typer, og priser, da det er et rum der højst bliver benyttet 1-2 gange om ugen, og dermed ikke skulle koste alverden at etablere.
Den største forskel jeg lige umiddelbart bed mærke i, ved de forskellige typer gulve, var at man så let som ingenting kunne "skrabe" overfladen væk, ved at kradse en nøgle hårdt henover. Det oplevede jeg på selv de dyrere typer, hvilket vidner om at der også er "dyrt" laminat-gulv, der ikke virker særlig solidt.
Jeg endte med at købe noget til 50,- kr pr m2 (restsalg med 60% rabat), og det virker rigtig solidt, prisen taget i betragtning.
Mht til støj, købte jeg nogle grønne skumplader (kan ikke huske hvad de kaldes), som både tager ujævnheder i gulvet, og samtidig lyddæmper. Det kan godt anbefales.
Nå, men mht selve gulvet, jeg kan ihvertfald anbefale at man lige tager en nøgle og kradser henover overfladen (på butikkens test-stykke), for lige at se hvor holdbart det egentlig er, da det trods alt bevidner om overfladens holdbarhed....
Annonce
Aze: Ja man kan jo være heldig. Men tror nu ikke det ville have det så godt hvis det som mit skulle ligge i stue og køkken, hvor der er mest aktivitet. Der vil derfor også blive vasket gulv oftere end hvis det bare var et værelse der kun blev brugt et par gange om ugen. Og så vidt jeg har forstået på div. sælgere og folk, så er det vigtigt med nogle tætte samlinger, og hvor træet er behandlet så det er vandafvisne. Så risikere man ikke at laminaten buler op i samlingerne som der også bliver nævnt længere oppe

Løkken: oki, hvilket mærke var det? hvis du kan huske det
Åh det kan jeg sgu ikke huske. samme gulv kunne fåes i jem&fix engang
Illsher: Nej, det er sikkert rigtigt nok. Har også lige lagt det, så har ingen rigtig erfaring med det endnu. Men hvor om alt er, kan det ihvertfald anbefales at lave en "skrabe-test", for det var faktisk lidt vildt så sårbar nogle af de andre laminater var, selv i den lidt dyrere ende.

Det er forøvrigt fra Silvan, som også havde en masse andre slags.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis