fiat punto kører ujævnt

hej. jeg har i en lang periode haft problemer med min fiat punto 1,2 fra 2000. den kører ujævnt bruger meget brændstof og ville ikke rigtig blive varm. det er kun en fejl som sker når det er koldt, jeg har i løbet af det sidste år skiftet startkabler og tændrør 4 gange det virker lige i et par dage,inden problemet stater igen, og det er ikke længe siden jeg fik skiftet toppakning. jeg har skiftet luftfilter, jeg har prøvet at hælde noget i tanken som skulle rense dyserne, har prøvet med carboretervæske. jeg køre på dynamik fra q8,intet jeg prøver virker, fiat har haft den på deres værsted flere gange og det eneste de siger er at der skal skiftes tændrør og startkapler. er der nogen som her nogen erfaringer med dette...

morten

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvordan ser tændrør ud når du tager den ud? hvordan ser dit luftfilter ud?
ja jeg så jo lige på tv at en bil brugte meget benzin og kunne ikke køre så fik de udstødningen af og motoren gik som den skulle.
Det viste sig at katten var sunket sammen og bilen ikke kunne komme af med luft, ny kat på og den ville ikke men der var vandret noget over i næste lydpotte så fik de det ud og bilen kørte som den skulle.
mine tændrør ser ok ud. og jeg har skiftet luftfilter og der som sider nu ser fint ud. men jeg syntes det virker mærkeligt at jeg skal skifte tændrør og startkabler hele tiden. kan Kat gå ind og ødelægger tændrør og startkabler...

morten

det er absolut ikke normalt at skifte tændkabler så tit, er ikke klar over om katten direkte ødelægger tændrør og kabler tvivler nu, men tror ikke længere at det er dine tændrør og kabler, prøv som skrevet længere opppe og tjekke din kat, mener at et værksted kan gøre det, men prøv og kør hen til en anden end ham der bliver ved med at skifte tændrør og kabler, det er meget rart at få flere meninger om samme sag
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis