Malerspørgsmål

Hej

Mit nyopsatte gipsloft består af ét lag almindelig gipsplader, hvor der i visse områder er kombineret med Danoline akustikgipsplader. Knauff oplyste, at jeg blot kunne spartle og male, og således undlade, at opsætte filt.

Kan det virkeligt lade sig gøre, at spartle så fint, at jeg blot efterfølgende kan male hele loftet uden at der er opsat filt ?

Vil et sådant stykke arbejde kunne udføres så fint, at man ikke kan se de spartlede steder, og vi jeg kunne undgå revnedannelse, når jeg ikke har filt til at holde sammen på det hele ?

Findes der evt. andre forslag til en god, stærk og pæn løsning ?

På forhånd tak !

Selvbyggeren

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hejsa.

Ja det er den rigtige fremgangs måde, er udlært maler, og vi laver mange nye huse med akustiklofter,
ved ikke hvordan dine er, men dem jeg har været med til at lave er der firkantede huller i, og det gør det jo umuligt at opsætte filt på, så skal du jo tilskære alle huller bagefter.

du skal bare være meget omhyggelig og slibe det ordenligt, så ser du det ikke.

Mvh

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Hej Maler

Mange tak for dit svar.

Hvad plejer du at gøre der, hvor der ikke er spartelkanter i gipspladerne ?

Ville du skære en lille fals, som så blot bliver spartlet, eller vil du også her benytte papirstrimler ?

Kan du anbefale en bestemt type spartel, som er til at arbejde med, og som giver et pænt resultat og altså ikke revner ?

Kan Bygma's spartelmasse evt. anvendes, eller skal man ofre noget mere ?

Selvbyggeren

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
hvis din tømre ikke har gjort det, så vil jeg skære pladerne skrå på hver side af samlingen.

du skal benytte strimler i disse samlinger også, ellers vil det revne, og så husk at spartel dem brede, så du får jævnet samlingen ud.

jeg bruger altid medium sand spartel, 100kr pr spand skal du op i for en god kvalitet.

mvh


En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Anbefal lige et mærke, du arbejder med det til dagligt og kender sikkert forskellen på de forskellige mærker.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
jamen det kan jeg godt, vi bruger jotuns medium spartel i firmaet, det er rigtig godt, koster 110 kr spanden, fluggers er også god LH medium 219 kr , men bauhaus køre også med en der er udmærket. men vil sige at jemogfixes er for ringe, den er billig 69 kr spanden, men alt for våd, og hård at slibe i.

Mvh

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Hej igen

Jeg handler en del ved Bygma og har derfor kigget på den, som hedder Danalim 623. Den koster ca. 199, og kan nogle gange findes til 159,- kr. pr. 10 liter. Ved I om den er godt og evt. bedre en andre typer ?

Selvbyggeren

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også