Inddækning af jernbjælker

Hej alle,

jeg står med to jernbjælker (IPE 200), begge ca. 4 meter som skal inddækkes med gips (3 lag?) for at brandsikre.

Der er flere tråde som omhandler emnet, men jeg kan ikke finde noget konkret eksempel på, hvorledes jeg bedst får sat gipsen fast.

Eneste jeg har fundet er, at Gyproc sælger nogle profiler som hedder "Gyproc BFL bjælkeprofil"
Er det løsningen jeg skal gå efter?
18 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Læser lige med her. Skal selv rive en bærende væg ned snart, og der skal IPE jernet jo også dækkes med et par lag gips. Så håber der er nogle med et par gode råd
Tak Ingenioren, men dit svar er jo et alternativ til at montere gips - ikke løsningen på hvorledes gips monteres på jernbjælken.
Nej, de anvender bare en gips med bedre brandegenskaber men monteringsmetoden er den samme!
Klik på præsentationsbrochuren side 19!

 Certificeret Statiker

Knuaf Danogips har nogle vinkelprofiler, som kan sættes fast på eksisterende dæk.. Og CD-profiler 60 x 27, til hjørner hvor der ikke er eksisterende dæk..

Beklæder du det med Alm A1 gips eller med F plader?
Annonce
Hvordan får man de der hjørneprofiler sat fast på en bjælke? På tegningerne er det ikke forklaret?
Skal selv lave en 3 meter overligger om nogle måneder
Jernbjælken støder op til loftet, dvs. 3 sider som skal inddækkes.
DEn må gerne hænge bare i loftet hvis du kan følge mig.

Du skruer bare vinklerne på loftet og sætter så en plade der passer til underkant af bjælken. Så skruer du vinklen fast igennem gipsen så der bliver en forskalling til den nederste stump plade.

Den er svær at forklare men prøver gerne igen hvis du er i tvivl

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Ja sådan ville jeg også ha gjort.. Ville nok bare ha brugt CD-profiler som forskalling i hjørnerne uden understøttelse..
Der er yderligere 8 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis