Billig forbrugsvand med fjernvarme

I dag har jeg en 20 år gammel fjernvarme unit med en isoleret vandbeholder som sikkert er kalket voldsomt til. Der er cirkulationspumpe på forbrugsvandet og på en sommerdag har jeg målt at vi bruger 15 kwh i døgnet, hvilket jeg synes er alt for meget.

Jeg vil skifte den ud, men hvad skal jeg vælge for at gøre det smartest? Cirkulationspumpe skal nedlægges og kommer ikke igen. Der skal være vand til 4 personer med et lavt vandforbrug.

Hvad med gennemløbsvelskelvarmer, er de billigst i drift?

Er der nogen steder hvor man kan se hvad der er mest økonomisk?

I dag har jeg en 20 år gammel fjernvarme unit med... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Når det er KBH's E der er din leverandør kan du være ret sikker på at du IKKE får lov til at installere en gennemstrømningsveksler til brugsvand.

Der er flere grunde til dette men hovedårsagen er at uden for fyringssæsonen er der ingen cirkulation i dit anlæg undtagen når du bruger varmtvand og dermed vil kbh's e's stikledning ind til dit hus ikke blive cirkuleret og som følge heraf vil stikledningen afkøle ude i jorden og det går de ikke med til.

Men du kan prøve at spørge dem om de vil give dig lov men jeg tvivler meget på at du får lov.

Jeg vil helt klart råde dig til at lade være med at få lavet installationen før du har har tjekket med leverandøren (kbh's e) for de kan sagten finde på at nægte at godkende din installation og sætte et krav om at du udskifter gennemstrømningsveksleren med en varmtvandsbeholder de er ret strikse på det punkt.

MVH

Clarke
det vigtigt at hvis man skal have brugsvands væsler at man ved at fjernvarmen kan lever over 32 kw ellers vil man få problemer med det. man skal osse søge for at der ikke sidder en trykdifferens regulator inden vekslern for så ville den ikke kunne få flow nok til opvarmningen af det varme vand
i forhold til en varmvands beholder er spare man kun ca 200 kwh i forhold til gennemstrømnings beholderen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis