Gipsplader: manglende spartelkanter

Hej

Vi har fået opsat gipslofter og gipsakustikplader. På grund af akustikpladerne er der naturligvis kun opsat ét lag gips.

Nu skal vi så igang med spartelarbejdet, og efterfølgende skal der blot males (altså uden opsætning af filt). Hvor der er spartelkanter er det jo lige til at gå til, men hvad gør man de steder, hvor 2 skarpe gipskanter (uden spartelkanter) møder hinanden ?

Selvbyggeren

Hej Vi har fået opsat gipslofter og... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, hvis man følger anvisningerne, så skal loftet fuldspartles, det er da efterhånden nogle år siden.... de springer måske over hvor gærdet er lavest ovre i Odense....
i har da nok ret når der nu er mere end en der siger det, men jeg har til dato ikke set et fuldspartlet loft endnu. Måske er der forskel på hvad vi forstår ved en fuldspartling.

http://www.lyrk.dk
Kan kun sige at når jeg ser dem der kan det der med fuldspartling så er jeg sku lidt misundelig over deres håndelag.

Nogle af byggeprogrammerne på discovery viser hvordan den ged skal barberes.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Jeg har talt med en medarbejder hos Knauf. Han oplyste, at jeg skulle benytte Uniflott til samling af kortkanterne mellem akustikpladerne og de almindelige gipsplader. Dette skulle være nok, når blot kanterne blev skåret skrå og grundet inden brug af Uniflott.

Når jeg søger dokumentation om Uniflott og anvendelsen kan jeg godt se, at dette svarer til beskrivelsen. Mit spørgsmål er nu, og Uniflott også blot kan benyttes til kortkanterne hvor 2 almindelige gipsplader mødes (skåret skrå).

Jeg har nu i et lille rum forsøgt mig med grunding og blot fyldt kortkanterne op med Uniflott. Langsiderne er samlet med Knauf spartelmasse og papirstrimler.

Jeg er bekymret for at anvende Uniflott uden papirstrimler ved kortkanterne, især når lofterne ikke skal beklædes med filt, men blot males.

Er er nogen af Jer, som har erfaring med Uniflott som eneste samling ?

Selvbyggeren

Hej Selvbyggeren,

Står med det samme spørgsmål som dig - om det går an at spartle kortkanter med Uniflott uden papirstrimmel. Nu er det jo seks år diden du postede denne. Så jeg er nysgerrig efter at høre om det gik godt for dig, og du ikke har revner nu?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også