Gipsplader: manglende spartelkanter

Hej

Vi har fået opsat gipslofter og gipsakustikplader. På grund af akustikpladerne er der naturligvis kun opsat ét lag gips.

Nu skal vi så igang med spartelarbejdet, og efterfølgende skal der blot males (altså uden opsætning af filt). Hvor der er spartelkanter er det jo lige til at gå til, men hvad gør man de steder, hvor 2 skarpe gipskanter (uden spartelkanter) møder hinanden ?


Selvbyggeren

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der skærer man normalt en lille spartelkant med en hobbykniv, så der er plads til lidt spartel i revnen. Det kan lade sig gøre efter opsætning af loftet, det er noget nemmere at gøre inden pladerne sidder der, men det kan du jo ikke bruge til noget nu

http://www.lyrk.dk
Hej Naver

Tak for dit hurtige svar. Som jeg forstår det, vil det altså være ok blot at lave en lille spartelkant, hvor der altså ikke kan benyttes papirstrimler til forstærkning. Er det korrekt forstået, og er det din erfaring, at det godt kan holde over tid ?

Jeg kan se, at der findes et kæmpe udvalg af spartelmasser. Priserne svinger helt vildt, og det er meget svært at gennemskue om man reelt får mere kvalitet ved at købe de dyre. Kan du anbefale et bestemt fabrikat ?

Selvbyggeren

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu er vi ovre i malernes afdeling, der må jeg være dig svar skyldig. Der kommer nok snart en faglært maler og kommenterer på tråden.

http://www.lyrk.dk
Personligt efter mange hundrede meter spartling har jeg valgt altid at røre polyfilla gipsspartel op når jeg skal lave gipssamlinger, har prøvet og lavet mange fejl, men ikke med polyfilla. Det er mere besværligt at slibe da det bliver hårdere, men det synker ikke når man maler/klistrer det over bag efter, som jeg har oplevet med flere typer mellemspartel. Skal siges at jeg altid afslutter med filt/papir hen over alle mine gips flader. Men det vil nok tage en del tid at sidde og skære alle de små firkantede huller du har i dine akustik plader.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
du fylder revnen ud med spartel, lægger et godt lag på 5mm og 10 cm i breden, så lægger du båndet i og trækker det overskyden spartel af, 2 gang skal det være 20 cm i breden, og sidste gang 30, idet du ikke har en rigtig samling, må du jævne den ud med spartel,

husk båndet!

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skal det være godt skal loftet fuldspartles, da alt andet er ringere.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

abr.dk nok ikke anbefales værdigt at fuldspartle akustik plader, hvis det er dem med huller i


Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Nej, så virker de vist ikke helt efter hensigten...
et fuldspartlet gips-loft ? ej nu stopper du.....

http://www.lyrk.dk
Naveren: Det er faktisk rigtigt, at almindelig gips loft skal fuldspartles for at være lavet korrekt nu om stunder

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også