Radiosignal forstyrres af LED belysning

Jeg efterlyser et godt råd til hvad jeg skal gøre for at undgå, at min LED belysning generer min radiomodtagelse.

Det er mig komplet umuligt for mig at modtage FM radiosignal når LED belysningen er tændt - men går fantastisk når den er slukket... DAB signalet går fint igennem, men så kan jeg desværre ikke høre Københavns Radio...

...og jeg har prøvet med 4 forskellige radioer - nu låner/køber jeg ikke flere radioer.

Hvad i alverden skal jeg gøre ??

hilsen Flemming
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du giver jo selv svaret. Det er ikke dine radioer der er noget galt med, men dine LEDs, nærmere bestemt transformatorerne.
Køb noget ordentligt (der er godkendt), Elektronik må ikke støje så meget at radioer eller anden elektronik forstyrres.

Bent.
Mange elektroniske transformer er mærke med at ledning længden på sekundær siden max må være 2 meter ... Dette fordi at ledningen virker som en antenne som kan sende en masse støj ud... Som påvirker andre appreter... Nu skriver du jo ikke meget om installationen... Men kunne være et bud hvis der er lange ledningstræk....
Tror Daniel P har ret.

Vi anbefaler altid elektronisk transformator hvis der er under 2 meter ledningstræk, og jernkernetrafo ved længere

Mvh Jonas

Elartikler med gratis levering i hele Danmark : www.greenline.dk
Blog om Elartikler - Alle kan være med : www.elartikler.dk
LED belysning og LED pærer : www.ledlys.dk

du kan også købe nogle ferrit ringe og vikle ledninger i gemmen ringen
en billig form for filter. til tilstødende appater.! (led).!

Tak for tippet. :-)
Er det ledningerne til/fra pærerne, der skal vikles gennem ferrit-ringene?

Kan denne løsning evt. bruges:  http://www.vejle-rc.dk/produkter/95-stoejspoler/

Annonce

Selvom det er en gammel tråd... så prøv i første omgang at bytte om på fase og nul (220v) på din trafo.
Eventuelt vende stikproppen, hvis der er en sådan.
Nogle gange er det fordi du lidt populært sagt dæmper på nullen istedet for fasen...

Men ellers skyldes det sikkert at trafoen er en ikke godkendt, eller at den ikke er installeret som foreskrifterne... Glem alt om ferrit, det virker kun på svagstrøm og ikke på selve trafoens dele.

Og så lige velkommen til 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jamen tak for velkomsten
Nu ligger det sådan, at jeg har en Piaggio Ape (kabinescooter), og det er dér, jeg oplever problemet.
Derfor bliver det lidt svært at arbejde på trafoen, da hele skidtet kører 12 volt jævnstrøm...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis