Ford Escort skriger

Jeg er den snart ulykkelige ejer af en Ford Escort 1.4 van ( Express benzin årg. 1997 ) Og har et problem med en høj skrigende lyd når bilen startes i kold tilstand . - Det er ikke slap generator-rem - men lyder som et leje i samme side som vandpumpen . Lyden stopper ikke helt selvom bilen køres varm , men bliver dog mindre skinger . Jeg har selv vandpumpen mistænkt for at den laver lyden - men er der andre mulighedder end en defekt vandpumpe der kan være årsagen . ? Problemet var også til stede sidste vinter , men dog slet ikke i samme stil som nu - I sommertiden var problemet kun kortvarigt og stoppede efter få km`s kørsel.

Jeg håber en eller anden kan give mig et lille "hint" om hvor lyden kommer fra og evt. hvordan den afhjælpes .

Mvh. Brian

Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan være din tandrem og strammer hjul til den og hvis jeg var dig vil jeg skifte det hurtig så der ikke sker noget med motoren og så skift vandpumpen samtidig den er vist trukket af tandremmen og de går hurtig til.
Tandremmen har kun kørt 23.000 km - Så jeg er lidt på spanden da lyden godt nok kommer fra vandpumpe-siden - Men når jeg trykker koblingen ned , så forsvinder den der lyd et kort øjeblik.

Altså kan det være vandpumpen - Eller udrykkerlejet på koblingen . - Ærgerligt at jeg tog købmnadsuddannelsen og ikke blev bil mekanikker istedet . :-)

Hvis det er vandpumpen og den ryger , så er det favel motor , da jeg har læst mig frem til at vandpumpen virker som remstrammer på tandremmen . Eller er det helt galt læst ?

Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar

"Tandremmen har kun kørt 23.000 km"
Blev der ikke skiftet vandpumpe sammen med tandremmen? Det er en god ide på mange biler.

Bent.
så kan det være udrykkerlejet der hyler da det holder når koblingen er nede.
Ved du om da du fik ny tandrem på fik vandpumpen skiftet dengang?
Man skifter vandpumpen hvis den er trukket af tandremmen for de holder ikke til at blive stramet på ny og måske håre end før.
Nomaden : Det kan jeg desværre ikke svare dig på , da bilen havde fået skiftet tandrem kort tid før jeg købte den . Men det passer meget godt med at udrykkerlejet på koblingen er røget , for den ændrer lyd i det der skrigeri når jeg skifter gear og dermed træder koblingen ned . - Den møg-karet var billig i indkøb - men har kostet mig over 35.000 kr ekstra på bare et enkelt år i reperationer.

Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar

Annonce
så vil jeg bare lade den køre til den ikke vil mere. Jeg har selv en vw passat 1.8 fra 1991 koster ikke meget at holde kørne på 1 år ca 6000 kr. Du skal vuder om det kan svare sig at lave det og se på hvorlang tid der er til syn og med rust i bilen men en Ford ruster jo når de er så gammel.
nomaden : Jeg tror jeg vil følge dit råd og bare køre den "død" Alt andet er vist at smide gode penge efter dårlige . Tak for rådende .

Mvh. Brian

Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar

Jeg kan kun tilslutte mig rådet fra Nomaden.
Min kone kører i en 1995 Mondeo, hvor jeg kun laver noget på den, når den skal synes eller direkte går i stykker og ikke kan køre. Det er yderst sjældent og den koster virkelig ikke mange basseører at holde kørende, men for nylig måtte jeg skifte vandpumpe. Det var en rigtig led omgang, men ikke særlig dyr. Jeg laver alt selv på den.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis