Suzuki 400gs koblings problemer

Hej, har købt en gammel Suzuki 400gs hvor kobling ikke virker, hvis jeg får den i gear kan jeg ikke trykke koblings grebet ind og trække med den, prøvede bare hurtigt og spænde kablet, men det fik jeg ikke meget ud af, nogen der har en ide om hvad det kunne være, og om man måske skulle skille hele motoren af for at få det lavet, håber der er nogen som kan være behjælpelige

Kærlig hilsen Thomas Knudsen 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
udrykker lejet i koblingen. kan være årsagen siden den ikke kobler ud.!
okay? er det en større operation? eller er det bare af med side dækslet og arbejd sig indad?
Gå på biblioteket og lån en bog om din maskine, eller en der minder om. De omhandler ALTID koblingen. Eller køb den på ebay.de

http://www.ebay.co.uk/itm/HAYNES-415-SUZUKI-GS-400-TWINS-OWNERS-WORKSHOP-MANUAL-GS-400-GS-400B-GS-400XB-/320780539004

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
Arbejder på parogpsykoterapi.dk ​

Hmm. Fik du klaret dit problem..?

Den må ha stået længe..????
Lyder mere somom koblingen har sat sig så fjedrene ikke kan presse skiverne fra hinanden når du trækker grebet..

Løsningen er at skifte koblingen helt også nye fjedre, forhåbentlig kan du stadig anvende koblingsskålen, den inderste skålformede del koblingspladerne ligger inden i..
Det er en overskuelig operation, men godt at have nogen i baghånden at konferere med undervejs, hvis ikke du har prøvet det før..?
Der er vejledning at hente på bla. youtube.. Så du behøver ikke investere i en dyr servicemanual..
Har selv en vx800 og her er koblingen netop det "svage" punkt der skal nurses lidt om ;-))

Prøv at se her det er ikke langt fra din: http://www.google.dk/search?q=clutch+change+suzuki&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&client=safari

Ellers en go solid lille mukkebik med god lyd.. Håber du får det løst.. Ellers vend tilbage..
Go sommer..!

En klub der vil have sådan nogen som mig, som medlem..
Vil jeg dæl'me ikke være medlem af..!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis