hjemmelavet sms styret stikkontakt

Hej.

Kunne godt tænke mig at lave en sms styret stikkontakt. havde tænkt mig noget med en gammel mobiltelefon. man kunne evt. bruge højtaleren, altså strømmen derfra til at give signal til et relæ, som så aktiveres og når der så kommer et signal igen skal det slå fra.

Har dog ikke meget forstand på elektronik (er smed) men ville dette kunne lade sig gøre? og kan det holdes på et simpel plan så en smed også kan lave det? og hvilke materialer skal jeg bruge?

MVH
           Thomas
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
skal den være hjemmelavet? ellers http://www.mikrovlny.cz/en/product/32

Mvh Frank

Inoni on
Jeg var smed og ikke viste det store om elektronik ville jeg nok købe en færdig løsning
Ironi off...

- Det er nok muligt at lave en løsning som du drømmer om, men det kræver 100% sikkert noget mere elektronik, en højttalerudgang på en mobiltelefon kan ikke drive et relæ - og er kun aktiv når højttaleren er aktiveret, så hvad skal der ske med relæet efter din SMS er modtaget?
- Er der nogle sikkerhedskrav (skal alle kunne sende en SMS og kontrollere din stikkontakt, eller kun nogle udvalgte personer - hvad kunne der ske hvis en anden person sender en SMS)?
- Har du brug for tilbagemelding? (Har du brug for at vide om sikkontakten er aktiv) læs: hvordan har du tænkt dig at kontrollere om udgangen skal være aktiv eller skal slås fra? Er der brug for "idiotsikring" til at sikre imod misbrug eller fejlbrug?

Jeg har selv lavet en lignende, men dog lidt mere specialiceret, løsning for en ven. Jeg valgte at bruge en Arduino (med GSM shield) til det, det kræver lidt kendskab til programmering (og elektronik) for at kunne lade sig realisere... Prisen for det projekt endte omkring de 6-700 kroner for Arduinoen og GSM shield, så kommer der et relæ og nogle andre småting oveni men alt i alt så kommer sådan en løsning ikke til at koste det helt vilde...

Jeg vil ikke sige at det ikke er muligt selv at lave en løsning, men det er ikke "bare lige" at lave det - der er nogle ting der skal tænkes igennem først, og det får man sikkert med i købet hvis man køber en færdig løsning.

/Hideout

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis