Fjernvarme i garage

Hej drenge

Så er jeg ved at være færdig med min garage, den har følgende mål

4 meter bred, 6-7 meter lang i 2,2 m til loftet

Jeg har isoleret den på følgende måde:

140 mm i loftet

50 mm i port og dør

150 mm / 50 mm i væge, nogle steder er der mursten og beton der er der 50 mm, de andre steder er der 150 mm

Jeg har fået et tilbud fra en vvs på at trække en radiator ud med fjernvarme i på 3.000 kr inc alt

Er det isoleret nok til det ?




 Mvh. Nikolai 

26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det vil jeg mene, selv om det ikke er 100% optimalt.
Hvad er alternativet? At sætte 200 mm mere på alle vegne? Så kan du jo nærmest ikke bruge garagen mere og det vil koste dig en formue.
Glæd dig til at få en lun garage, selv om det vil koste dig lidt mere varme.

Med venlig hilsen
ktm

 

hvis du vil have 21 grader derude 24/7 er det ikke super optimalt, men skal der bare være frostfrit er det vel ganske fint
Jeg skal bare have det frost frit 24/7 også varme det op når jeg skal bruge det

 Mvh. Nikolai 

Må man godt installere fjernvarme i et udhus/garage som ikke lever op til isoleringskravene? 

Jeg spørger fordi jeg selv lige har bygget et isoleret udhus på 25 m2 
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at have det lille rum på 5 m2 opvarmet med fjernvarme, dog fremgår der følgende af byggetilladelsen: "Der må kun installeres fast varmeinstallation, såfremt bygningen er varmeisoleret efter bestemmelserne i bygningsreglementet" der er 100 mm. mineraluld i væg og loft og 200 mm. flamingo i bunden

Gælder der andre regler når det bare er et udhus?
Annonce
Skrevet af Carsten Murer på 07 feb 2012 16:36
Må man godt installere fjernvarme i et udhus/garage som ikke lever op til isoleringskravene? 

Jeg spørger fordi jeg selv lige har bygget et isoleret udhus på 25 m2 
Jeg kunne egentlig godt tænke mig at have det lille rum på 5 m2 opvarmet med fjernvarme, dog fremgår der følgende af byggetilladelsen: "Der må kun installeres fast varmeinstallation, såfremt bygningen er varmeisoleret efter bestemmelserne i bygningsreglementet" der er 100 mm. mineraluld i væg og loft og 200 mm. flamingo i bunden

Gælder der andre regler når det bare er et udhus?

Well kan der ske det helt store ?

 Mvh. Nikolai 

kan du ikke få noget mere på loftet? Hvad med gullern`?

 

Jo jeg kunne i princippet godt isolere mere, men om det er nok har jeg min tvivl om. En stor del af væggen består i øvrigt af vinduer hvilket jo ikke gør energibehovet mindre. 

Hvad der så kunne ske ved at "skide på reglerne" det aner jeg ikke.
Fjernvarmeproducenter elsker at sælge fjernvarmer

Venlig hilsen
Knud

Hvad der så kunne ske ved at "skide på reglerne" det aner jeg ikke.

Som jeg er orienteret, er der endnu ikke dødsstraf for forholdet!
Men det kan jo komme, især i disse tider, hvor vi alle skal reguleres, dirigeres og kontrolleres i hoved og røv.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis