badekar udenfor badeværelset

Hej,

Jeg har lige købt en lejlighed med et mindre "københavner" badeværelse - hvor man står og bruser i håndvasken. Pga skorsten m.m., er det ikke muligt at udvide selve badeværelset.

Da jeg har en gammel drøm om at få et badekar, overvejer jeg nu muligheden for at inddrage et hjørne af køkenet til et lille rum med badekar. Det hjørne hvor det kunne stå har vindue og er umiddelbart op af hvor køkkenvask og afløb er.

Spørgsmålet er hvor meget vådrum der skal laves for at have et badekar med fuldt overløb stående? De daglige bade og almindelig toilette skulle stadig foregå i badeværelset - så badekaret skal mest bruges til dejlige spaoplevelser med udsigt over byens tage :-)

Jeg har flere steder set badekar stående på almindelige trægulve i soveværelser m.m. - men er sikker på at der må være noget sikring af en slags?

Intet er umuligt for den der ikke skal gøre det selv!
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Forstil dig, at vandet ved det utænkelige uheld slipper ud over gulvet og ned igennem etageadskillelsen til underboen og videre igennem etageadskillelsen der, og videre ned til underboens underbo osv osv.
Hvem tror du skal betale for det???

Glem det. Du skal have etableret vådrumssikring, gulvafløb, vandinstallation. Det kommer til at koste dig en mulliard, og når du har brugt det 2 gange, gider du ikke det mere med al den rengøring, der følger i kølvandet.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det samme kunne i realiteten ske hvis man har akvarie eller en vaskemaskine... Ikke grund nok til ikke at anskaffe sådanne... Men ikke desto mindre er det netop grunden til at jeg søger flere oplysninger om projektet!

Jeg har intet problem med at gøre rent - og hvis jeg af andre usandsynlige grunde pludselig skulle holde op med at sætte ligeså stor pris på et dejligt karbad som jeg gør nu - så ville det være mig der havde brugt en "muliard" på det og ikke dig! :-)

så nej - projektet er langt fra glemt... :-)


Intet er umuligt for den der ikke skal gøre det selv!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis