Alternativ til træbordplade i køkken.

Er der nogen der har et alternativt forslag til en bordplade til mit køkken og badeværelse.

Der er idag hårdtræ, det er vi efter 10 år ikke vilde med mere. Så har jeg set på corian plader. Men det er rasende dyrt, det er jo håndlavet, og så af danske hånværkere, de går ikke så langt på literen.

Mit problem er at køkkenet ikke er 100 % stabilt i gulvet, det giver sig lidt, så stenplader er ikke muligt. Vi har kælder under, og jeg vil helst undgå alle mulige understøtninger af eksisterende gulv.

Er der nogen der har fundet alternativer ala corian. Måske et sted hvor man selv kan købe tingene og selv lave sin plade / vaske som corian forhandlerne gør det. Jeg aner ikke hvad de limer med. Det kan vel ikke være raket teknologi.

Jeg har ikke set sådan noget som hyldevare nogen steder i de byggemarkeder jeg kommer i.

Det skal være i farven hvid.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Er der nogen der har et alternativt forslag til en... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af PeterR på 09 feb 2012 10:16
Ja eller bare ligge en række granrafter ved siden af hinanden
HÆ HÆ ja den er go med dig, men jeg syntes bare at det er hvad jeg har set i ældre svenske huse. Deres vaske er også noget specielt i forhold til Danske

Du kan bruge en fibercementplade. Vi lægger en sort Ivarsson på vores køkkenborde om "et øjeblik".

Producenterne vil ikke garantere for brugen, men de har diverse overfladebehandlede plader, som er ret modstandsdygtige. Ellers kan man købe en ubehandlet og sætte den ind med bivoks. Tykkelse 8-12 mm, pris ca. 300 kr. m2.

mvh.
Karsten Hammer Hansen
Arkitekt, cand.arch

Tak for jeres ideer, jeg skriver netop at der er problemer med vægten så nogle af forslagene forkastes. Har været i IKEA og set på deres acryl plader, de løbe opad i pris. Men det er nu ret så pæne.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis