Hvem har IdealCombi Futura Vinduer?

Hej alle

Jeg er en decideret utilfreds "IdealCombi Futura" ejer. 

Dette vindue har så grundlæggende designfejl, at jeg står overfor muligvis at måtte udskifte mine vinduer efter blot 3-4 år.

Jeg håber dog, at jeg på een eller anden måde kan få IdealCombi til at tage sin del af ansvaret - og dermed også den økonomiske byrde.

Men som ene mand i Danmark kommer man ikke langt mod en stor virksomhed. 

Derfor søger jeg efter andre ligesindede IdealCombi Futura ejere, så vi eventuelt i fællesskab kan få gjort noget ved sagen.

Til interesserede kan jeg nævne at vinduet har så kraftige kuldebroer, at greb og bundkarm fryser til is indvendigt, når blot ude-temperaturen kommer under -7 grader celcius. 
Under sådanne forhold er det fuldstændigt umuligt at undgå kraftig kondensdannelse.
Jeg finder det meget kritisabelt at en seriøs virksomhed har kunnet sende sådan et produkt på markedet - og jeg mener de bør tilbagekalde produktet - på lige fod som f.eks. bilproducenter gør det når man opdager grundlæggende fejl ved bilerne.
Hej alle Jeg er en decideret utilfreds... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi skal bygge nyt hus - lavenergi - og skal vælge vinduer. Havde egentlig tænkt os at vælge Futura+, men bliver nu skræmt af denne tråd. Kan det passe at Futura+ er IdealCombi's svar på problemerne med Futura serien? eller er kondensproblemerne også relateret til de nyeste Futura+ vinduer?

Ref. ovenstående - henviser til Ideal Combi's vendbare vindue. Kender ikke typebetegnelsen, men her i boligforeningen har man leveret en fejlsending - antallet er ukendt. Den ansvarlige byggerådgiver er løbet fra sit ansvar.

Ideal Combi vil ikke vedkende sig problemet og tror i.t.v. at de kan lappe sig fra det efterhånden som folk finder ud af, at deres vinduer er pivutætte.

Kom og vi skal vise dig ting og sager. Hvis du er flink, finder du så et andet fabrikat. Tag på Byggecentrum i Ballerup og udsøg dig et super vindue.

Hej igen efter lang tids pause.
Det skal med forsinkelse nu oplyses, at en DVC rapport har frifundet vindueskonstruktionen for fejl, idet der generelt blot skulle skiftes tætningslister, ligesom nogle af vinduesrammerne skulle justeres i beslagene m.v.

Imidlertid afslørede DVC rapporten mange banale monteringsfejl, såsom manglende opklodsning etc. Og på dette område har det så knebet med at få entreprenøren - altså et andet firma - ud af hullerne.

Status p.t. er dog nu, at der på det seneste er vist god vilje til at få sagen ud af verden allerede i løbet af dette forår/forsommer. Og i denne sammenhæng må vi fremhæve Ideal Combi's initiativ.
Ret skal være ret.


Men det har og er dog stadig en ordentlig mundfuld for en bestyrelse at bakse med.

Thi det rådgivende ingeniørfirma, der oprindeligt stod som ansvarlig for projektet, svigtede totalt som bestyrelsen ser det, men nåede dog at indkassere nogle gevaldige ekstra honorarer efter at afleveringsforretningen havde fundet sted og uden at have afsløret, at den var rivende gal som ovenfor nævnt.

Mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis