lak til mdf.

Hej

Jeg har en hjemmebar hvor bordpladen er lavet i MDF.
og malet sort.

mit spørgsmål er nu hvad lak skal jeg vælge til den, for at den bliver mest slidstærk.
og blank


Tomas

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
tja.... der har du allerede låst dig fast. hva maling er der brugt??? det optimale er jo en vandbaseret uerathanlak eller en terpentinbaseret træ og metal maling. de giver den hårdeste og mest modstandsdygtige overflade. alternativt spraymaling og så bruger du spraylak. har du brugt en af de to andre skal de ikke lakeres. en træ og metalmaling fåes i glans 50 og glans 90
Er det hensigtsmæssigt med en vandbaseret lak på en bardisk i forhold til modstandsdygtighed mod fugt og skjolder?

Jeg kunne forestille mig, at man eksempelvis anvendte en tonkinlak, hvis man har lidt tålmodighed med arbejdet.

MDF plade er altid problematisk, da den suger som en badesvamp og udvider sig tilsvarende. De ting jeg har lavet (højttalerkabinetter) er blevet lakeret med en 2 komponentlak og slevbet ned. To gange er absolut nødvendigt, en tredie gang gør det perfekt. Herefter kan den males efter behov. Pas på, det er noget giftigt stads, men med lidt omtanke går det.

Smit

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også