Spørgsmål om kornblomster

Hvis jeg køber en pose med konblomster frø, hvornår skal jeg så så dem og kommer de samme sæson som de bliver sået?
Skal jeg gøre noget specielt eller skal de bare smides på jorden og så kommer de af sig selv?

LIFT-EAT-REST-REPEAT

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan så dem i slutningen af April måned, men hvis du kun smider dem på jorden er det nok mest gråspurvene der får glæde af dem.
Hmm, ok. Hvad gør man så? River jorden, smider frøene og stamper jorden til igen?

LIFT-EAT-REST-REPEAT

Det forholder sig sådan at jeg har måske 50kvm have jeg ikke gider gøre noget ved. Det må gerne være lidt vildt og med masser af blomster til sommerfugle. Det skal være så nemt som muligt at så, komme samme år som det er sået og jeg gider ikke rigtig passe det. Det må som sagt bare gerne blive lidt vildt.

Hvad skal jeg købe for frø og hvordan bærer jeg mig bedst ad? Har intet drivhus.

På forhånd tak

LIFT-EAT-REST-REPEAT

Annonce
Det er vist lidt større havestykket. 21m gange 6m er det, så der skal da købes nogle frø.

LIFT-EAT-REST-REPEAT

Vedr. sommerfugle, så synes jeg også disse er pæne, og de kan let tiltrækkes, hvis du har en slant honning, som du varmer op i ca. 4 x så meget vand. Herefter dypper du fyrrekviste i væsken, og hænger dem op i buske og træer. Det virker! Samtidig får du lavet nogle skjul for andre insekter som kan lægge deres æg eller overvintre.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

du kan købe blomster eng blandinger med kornblomster, valmuer, kløver,kællingetand, og meget mere, har prøvet det, det var flot, MEN . . det skulle jo væk igen, det tog mig en hel dag med en buskrydder, og det var kun for at lægge det ned. kan også få blandinger med græs i så kan du nøjes med en vertikal skære, når det skal væk. på den anden side kan du hvis du kan holde det ud bare lade de stå.

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis