ny brændeovn røgrør

Hej jeg har en stål skorsten indvendig monteret mål ø155 ,,mit røg rør som skal gå ned på brændeovnen måler ø155 men studs på min mye ovn er kun ø150 hvad gør jeg nu ??? må jeg sætte brandfast tætnings liste omkring studs ?

hilsen tkj24

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du sætter bare røgreret ned over studsen, så er den potte ude. Studsen skulle gerne rage så langt op i røret at der ikke bliver problemer, og så er de som regel lidt koniske, så røret spænder når det kommer helt på plads.
Jeg har selv brændeovn, og der satte jeg bare røgrøret ned over kraven der er ca. 3 cm høj, selve skorstenen der er en stål skorsten står på ovnen med hele sin vægt, og jeg har endnu ikke set noget røg uden for ved kraven. Ovnen bruges døgnet rundt da det er det eneste jeg har til at varme hele huset op med. Min skorsten er 8 m. lang så der er vægt på.
ok takker for svar
Lige en ting den slutter jo ikke tæt ind til ovn studsen da den er ø150 og røg røret er 155, skal der ikke være noget pakning imellem ??
Annonce
Jeg har det ikke på min ovn, men du må da gerne sætte sådan et glasbånd i, hvis du mener det er bedre.
jo ja men jeg tænker på falsk luft,
Skrevet af tkj24 på 07 feb 2012 13:26
jo ja men jeg tænker på falsk luft,
Skulle der ryge lidt luft ind i røgrøret har det ingen betydning, det er ovnen der ikke må få falsk luft, for så vil du ikke kunne styre den. Der vil ikke trække falsk luft ned fra røgrøret  når der er ild i ovnen, da er luften er kraftigt opadgående.
Du gør dig for mange unødvendige bekymringer

ok jeg kører på tak
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis