WÜRTH SKRUEMASKINE

Hej.

Jeg har en Würth skruemaskine som er en god solid maskine. Dog er patronen gået i stykker, så den ikke kan spændes ordentligt. Jeg har nu fået fat i en anden patron, som jeg tror at der kan passe på den. Men hvordan får jeg den gamle patron af??
Jeg tror at man kan sætte en umbrakkonøgle ned i patronen, men jeg kan jo ikke rigtig holde kontra på nogen måde..

Nogen dr har løsningen, eller nogen fif?

vh jan

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ja først skal du have skruen ud, der sidder inde i bunden af borepatronen, Bemærk det er med venstre gevind.
Nu når patronen alligevel skal skiftes, kunne du jo holde udvendigt på den med en poligribtang, hvis du ikke kan holde den med fingrene.

Så kommer turen til borepatronen, den er med højre gevind, hvis den er til at spænde med nøgle, så sæt maskinen i laveste gear, sæt spændenøglen i patrionen, og giv den et let slag af en hammer, så burde den smutte af.

Er det derimod en selvspændende borepatron, kan du evt løsne den med et "håndkantslag" udvendig på patronen, i periferien.
Er den med bakgear så prøv at sætte den i bak, og hold patronen med hånden, måske går den så løs.
mvh jens




 


 


 


 

Hvis du ikke kan komme til at holde på selve patronen, mens du spænder den af, kan du tage en skruetrækker og proppen den ind ved luftindtaget og og på den måde blokere for motoren. Sprøjt evt. også ned i patronen med noget rustløsner, og lad det virke en 5-10 minutter. Sidder den helt fast kan du varme patronen op med en lighter, og så slipper den nok.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis