Højt olie forbrug

1100 Liter olie på kun 2 måneder.

Min kæreste og jeg flyttede ind i et hus med oliefyr for 2 måneder siden.

Vi fik tanken fyldt helt op, men nu i nat satte fyret ud, og til morgen tjekkede jeg tanken.

Og den var tom.....

Vi fik 1100 Liter på da vi flyttede ind, og det kostede en mindre formue.

Jeg har tidligere boet med oliefyr ( osse af ældre dato ) men dengang holdt en tank ca 6 - 8 måneder.

Og nu er det ikk fordi vi har haft det meget varme, temp har ligget på de 20 - 22 grader.

Jeg forstå det ikk ??!!

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Huset er nok dårligere isoleret, måske er det større. Eller har fyret bare en dårlig virkningsgrad.

Så der er to valgmulighedder.

Den lette, hæld olie på, betal og se glad ud.

Den bøvlede, efterisoler huset, de steder det mangler, få målt virkningsgraden på olie fyret, de nye ligger på 90-100 % er virkningsgraden dårlig, skal der en ny kedel til.


Mvh Thomas Hansen

Det er meget svært ud fra din info at sige om det er meget eller lidt olie?

Hvor stort er huset?

Er det hulmursisoleret? Isoleret på loftet?

Jeg bor selv i hus med oliefyr af gammel dato (et gammelt salamanderfyr) Virknigsgrad på omkring de 60 % mener jeg man siger. Det vil sige, for hver liter olie der forbrændes går der reelt set 0,4 liter til spilde.

Jeg mener vores forbrug i de kolde måneder her lægger på 300 liter om måneden. Huset er i 3 plan med ca. 60 kvm i hver plan. Der er efterisoleret med 100 mm isolering på loftet og i skunken, ingen hulmursisolering, en brændeovn der kører i weekendenderne ellers ikke andre nævneværdige tiltag = så koster det altså bare kassen. Vi bor dog til leje og lejen er meget lav, så det er ok samlet set økonomisk, men ikke særlig godt for miljøet.

Du kan gøre en masse ting, som vil sænke olieforbruget, men de koster jo så også penge - mange penge, så skal I bo der længe, så ville jeg overveje at gøre noget ift. at sænke forbruget med de oliepriser vi efterhånden har.

P.S. Så er det jo bare mega træls at vågne op til et dødt fyr og et koldt hus - virkelig en dårlig start på dagen.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


hej Lullu- Mulle. Ja det er jo ugodt. Da alt omkring huset og fyret er nyt for jer står mange fejlmuligheder åbne. Hvis I har en nedgravet olietank skal I huske at den kan blive utæt. Og så har udlejer et problem hilsen anvi
1100 liter olie lyder af meget..
Men du fortæller intet om huset, hverken stand eller størrelse, ej heller hvilket forbrugsmønster i har...

Så er det et lille ledvogterhus lyder det af meget...
Er det Egeskov slot (eller lignende) så er det nok temmelig lidt....

Hvilken temperatur har i i huset... nogen nøjes med 18 grader og en sweater, andre foretrækker shorts og 29 grader...

Lufter i ud konstant (utætte døre og vinduer)?
Termo, energi eller enklet lags ruder...

Så frem med lidt yderligere informationer før vi kan fortælle om det virker af meget eller ej :-)

Jeg kan fortælle at min udgift til naturgas sidste år var under 8000,- plus brænde til brændeovnen.. mit hus er på ca 225 kvm og vi er 4 personer, og har ret god temperatur i huset hele tiden... Men det er også bygget i 2002 :-)

MVH Langtur.

MVH Njord
måske du skal have træpillefyr? Jeg opvarmer 188 kvm op for 8000 kr/årligt. heraf er 40 kvm garage og værksted og huset har kun 75 mm hulmur (isoleret).

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis