Øl hus i haven

hej jeg planlægger at lave et ølhus i haven, huset skal være et 15-20 M2 rum, der skal være et pokerbord i "stuen" og et soveværelse.... jeg vil lave stuen af vindueselementer / terrassedører og værelset skal kun ha et ovenlys-kubbel vindue....

Jeg har tænkt på at lave bunden af fliser og derefter nedstøbe en stolpe i hvert hjørne... isolerer gulvet med trælægter, rockwool, dampspærre og en gulvspånplade. varmekilden havde jeg tænkt skulle være en gasovn.

væggene planlægger jeg skal laves af klinkbeklædning, men det er ikke fastlagt. er der nogen ideer hører jeg gerne  fra jer :-)

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at google : danmark smukkeste havehus på bolius. Jeg lurer på, om konen gir mig lov til sommer. Vi har hjørne med ekstrem udsigt ..... Og nogen gutter der spiller kort. Kig engang måske du blir inspireret.

 

ja du har ret, det ser godt ud, og i sin grundplan ligner det, det jeg vil lave.... mit bliver med en dobbeltdør + 2 sidepartier i enden på hver side hhv. en terrassedør og et vindueselement.... i den "lukkede" ende vil jeg have det lille kammer.
Husk nu at grave ud til ølkælder!!!!

 

du siger noget!! der er noget om man skal 1 meter i jorden for at undgå frost....
Der er en gut, der har opfundet ... Og sat i produktion .... En elevator til dåseøl. Den skalgraves ned og stikker et hoved over jorden som ligner en stor kapsel. Der kan være en ramme på elevatorbåndet. Den er en dansker hehe. Man også blot købe en gammel mælkespand på loppemarked og grave den ned. Iskold humle

 

Annonce
Det lyder ellers godt!! har du en ide til hvordan jeg gør med husets fundament?? jeg havde tænkt på at lægge fliser og derefter smide 4-6 stolper i jorden. men hva synes I??
Det med at have havefliser som gulv i et udhus eller vinterhave, har jeg prøvet. Der bliver aldrig et rigtig rart indeklima, idet jordfugten trækker op.
Jeg smed mit ud og etablerede et ordentlig gulv med gulvvarme, som måske nok bliver lidt overkill til et havehus.

Jeg ville grave ud til rigtig sokkel, lægge plastic ud over arealet, for at undgå at jordfugten trækker op i betonen, og støbe gulv. Sådan har jeg lavet nogle garager, og der er altid dejlig tørt og rart.
En glimrende ide at have en hul som kælder, idet der om sommeren vil være, ja , kældertemperatur!

Med venlig hilsen
ktm

 

Du kan også rømme 40 cm muld af, udlægge plantedug derefter 150 mm sundolit, dampspærre og terrassebrædder på spær, der monteres på rem, der igen er spændt på stolperne. Jeg har et skur, hvor dr kun er 100 mm i tag og væg samt 150 mm i gulv. Da det frøs -15 gr. Var det kun på frysepunktet i skuret. En lille bitte el radiator holder faktisk bygningen frostfri, uden at starte konstant. Der er stålprofiler på taget med undertag, een på to udv. Væg, vindpap, flexbatts, dampspær og beklædt med 2. Sort. Profilbrædder indvendigt. Gulvet er høvlede forskallinger med kun 40 mellem spærene. Og det er knastørt.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis