Larm fra naboer, evt. lydisolering?

Hej.
Jeg er ny her på forummet, men jeg søger hjælp til et støjproblem. 
Først skal jeg sige jeg ikke er nogen håndværker, men har en et familiemedlem der er en fin tømre. Jeg bor I et lejlighedskompleks, og har meget tynde vægge. Det er problem især i mit soveværelse, ikke fordi jeg larmer, men derimod min nabo der snorker meget højt. Jeg er nu ved at være godt træt af at skulle sove med hørepropper hver aften for at kunne sove. 
Hvad gør jeg? 

Jeg har googlet mig lidt frem til, at man kan bygge en ekstra væg af gips eller lignende uden på der hvor lyden kommer fra og så isolere det. Men vil høre om der er andre alternativer? 
Det skal siges, at jeg er på SU og derfor gerne søger en nem løsning, men vil være glad for alle bud. 

De lydisoleringer jeg har fundet frem til har altid været til at reducere støjen der kommer inde fra rummet, så det ikke generer andre og ikke omvendt. 

Håber i kan hjælpe, og på forhånd tak.

Mvh.
Anders
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det billigste er sgu nok at købe en tube PU skum og så ellers snige dig ind og skumme naboens mund til mens han sover, men det kan dog give nogle efterfølgende problemer ...

Du er inde på det rigtige med at lave en forsatsvæg inde ved dig. Mht opførringen og betaling, har du så prøvet at snakke med din udlejer om støjgenerne og om de evt vil betale for opførslen af en forsatsvæg til at skærme mod støjen? Du kan jo altid prøve at forhandle med udlejer og se om denne i det mindste vil betale materialerne mod at du får tømreren i din familie til at opføre forsatsvæggen. Uanset hvad så vil du formentlig skulle have tilladelse fra udlejer til at opføre sådan en forsatsvæg (husk at få den skriftlig!) da du ellers kan komme til at hænge på regningen for at få ført lejligheden tilbage til den stand den var da du overtog den.

Kig evt lidt på den her pjece: www.ebst.dk/file/1936/lydisolering_mod_nabostoej.pdf

Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis