Nye fliser på badeværelse..

Jeg har købt hus fra 1980 og er lidt træt af badeværelset.
Hvad må og hvad skal jeg gøre..

Vil have nye fliser og ved ikke om jeg skal pille alle de gamle af eller ligge over på de gamle ??? der er ingen løse fliser og har ikke været det i 30 år.
Hvad med menbran ???
Hvad med risten ???
Strøm ?? der er sådan en gammel vådrums kontakt. m jeg trække jord til den og sætte en alm kontakt op ??
Jeg vil gerne have en mur op ved siden af bruserne...kan jeg sætte en i multiblokke og efter beklæd den med fliser ??

Regner med alle de andre vægge vil jeg banke fliserne af og pudse væggerne ..
Håber på gode råd..
Jeg har købt hus fra 1980 og er lidt træt af... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Urup på 07 feb 2012 11:40
Hvorfor skriver i så at det må man gøre hvis der er HPFI ?
Det tror jeg da heller ikke der er nogen der har skrevet

Du må ikke selv lave faste installationer, uanset om du har HFI eller HPFI.
Jens Høj skriver dette ..

Hvorfor ikke? Efter det blev et krav med HPFI i boliger, troede jeg egenligt, at man måtte udskifte indendørs stikkontakter med jord - og dermed med tre huller - op til 250 V i boligen. Er det fordi det er et vådrum, man ikke må?
Skrevet af Urup på 07 feb 2012 12:01
Jens Høj skriver dette ..

Hvorfor ikke? Efter det blev et krav med HPFI i boliger, troede jeg egenligt, at man måtte udskifte indendørs stikkontakter med jord - og dermed med tre huller - op til 250 V i boligen. Er det fordi det er et vådrum, man ikke må?

Det var et svar på det jeg skrev, hvilket var forkert. Altså det med at udskifte stikkontakter med jord. At gå fra 2-polet (uden jord) til 3-polet (med jord) er ikke noget du (lovligt) kan lave selv.
Beklager, hvis jeg fik forvirret dig. Mit svar havde ikke noget at gøre med dit oprindelige spørgsmål.

Du må udskifte en stikkontakt med jord til en ny med jord. Du må ikke selv etablere jord, da der skal trækkes nye ledninger, hvilket er autoriseret arbejde.

Pilehave skrev oprindeligt, at du ikke måtte skifte en stikkontakt, som har jord - og det er det som ikke er korrekt. (jeg var så i tvivl om der gælder specielle regler for hvad man selv må skifte i vådrum, men det gør der vist ikke)

Fint...Tak for hjælpen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis