Lim til Karamisk komfur

Hej

Den "røde" plade (pladen hvor gryden står på) på vores glaskaramiske komfur har løsnet sig. Er der nogle derved hvilken slags lim der skal bruges til at fastgøre den igen?

Mvh Søren


x

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du med "den røde plade" mener selve varmelegemet, så tvivler jeg på den er limet fast, men vil da selvfølgelig ikke 100% afvise det.

Har skiftet varmelegeme på mit eget komfur (Gorenje) og her er den holdt fast af en bladfjeder der sidder inde under den tværgående metal-vange. I øvrigt en ganske let operation.

Billedet tog jeg for at have styr på tilslutningerne.

mvh

BS


 

 


 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Mon ikke en stribe silicone hele vejen rundt, kan klare det, hvis den da overhovedet skal være limet fast.

Med venlig hilsen
ktm

 

En stribe ovnkit kan ihvertfald holde til varmen, men jeg er ikke sikker på at den skal limes fast, for glasset udvider sig når det bliver varmt, og så holder ingen som helst lim i længden.

Det ser nu ud, som om at den har været limet i hjørnerne, og det er da også kun ind mod væggen den har løsnet sig. Selve pladen kan nemlig ikke holde sig nede på plads ved egen vægt, den sprang bare op af sig selv.


Mvh Søren


x

Annonce
Hvis den sprang op af sig selv og ikke vil falde på plads igen, skyldes det at den er blevet skæv. Prøv at måle med en stål linial eller et aluminiums vatterpas. Bare nogert der er 100 % ret, så vil du kunne se om den er blevet skæv.

Det ser ud som om siliconen har sluppet på den ene side. Du bliver nok nødt til at gøre din glasplade fri i alle sider. Dernæst renser du alle flader af for gammel silicone og lægger en ny silicone i anlægsfladerne og trykker glaspladen ned i siliconen. Lad det hærde.
Fjern evt. overskyende silicone mekanisk.

 


fase
Så er den på plads igen:o)
Jeg fuldte S.fabrin´s råd og det virker som om, at det var det der skulle til. Dermed vil jeg da lige sige mange tak for alle inputs!!

Mvh Søren

x

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis