Køleskab køler kun lejlighedsvis

Hej.

Jeg har et spørgsmål vedr. mit GRAM køle/fryseskab. Køleskabet fulgte med min lejlighed, og jeg vil tro det er ca 4-5 år gammelt. Efter en udlandsrejse, kom jeg hjem og opdagede at mit køleskab ikke kølede tilstrækkeligt - ofte var der 10-12 grader. Når køleskabet begyndte at køle faldt temperaturen til mere normale 4-6 grader. køleskabet slog fra og det blev igen op til 10-12  grader.  Der gik lang tid inden køleskabet igen begyndte at køle.

Jeg forsøgte mig med en afrimning af fryseren, og rengjorde samtidig det lille afløb bagerst i køleskabet. Da jeg atter slog stømmen til, begyndte køleskabet at køle med det samme. Jeg havde skruet helt op for køleskabet, således temperaturen kom helt ned på 1-2 grader i køleskabet og -25 grader i fryseren. Jeg indstillede termostaten og troede problemet var løst.

En uge senere er problemet dog det samme Det er ikke et problem at køle ned til den ønskede temperatur, men der går simpelthen for lang tid mellem køleskabet "slår til".

Jeg vil være meget taknemmelig hvis en af jer derude kan hjælpe mig. Jeg har en ide om at køleskabet muligvis kan reddes, når jeg ved selvsyn har set at det kan køle helt ned til -25 i fryseren.

På forhånd mange tak.

/Morten Sørensen

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder en føler inde i skabet på bagsiden, på køleribberne. Et er termostatens føler. Skift den. Du har måske været uheldig og rengjort føleren med en varm klud. Det holder de ikke til.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis