Termostater lukker ikke.

Jeg har opdaget, at nogle af mine termostater åbner godt op, når jeg i denne kolde tid lufter ud. De lukker op selvom jeg har lukket dem helt. Undtagen den der sidder i badeværelset, hvor der er åbent vindue næsten altid og dermed koldere end i andre rum.
Kan termostaterne være lavet sådan, at de bare åbner af sig selv ved en bestemt temperatur uansset hvad, og at de er indstillet forskelligt. Eller er de i stykker?

Det er denne type jeg har:


 

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når dine thermostater står på den lille stjerne, er de i frostsikker tilstand. D.v.s. falder temperaturen til under 5 + lige ved thermostaten åbner de automatisk op for fuld skrue, men kun ind til radiatoren er så varm at varmen kan føles af thermostaten. Og jeg kunne fore stille mig at åbner du vinduerne i denne tid, vil kulden nærmest falde lige ned over thermostaten. Den du har på badeværelset har du jo stående på en fast temperatur altid, så der sker ikke noget.
Næste gang du laver den lille øvelse, så prøv at stille thermostaten på den lille prik i stedet for. Nu har jeg ikke set dit badeværelse, men jeg kunne tænke mig at thermostaten sidder så den ikke påvirkes at en nedfaldende kold luft.
Altså dreje den 5 mm hen til stjernen. Har også undret mig over hvorfor den ikke er plaseret som det første punkt på termostaten. Virker det ikke, må jeg bare lade være med at lufte ud så længe i denne kulde.

 

Stjernen betyder at den står frostsikkert, prøv nu bare at sætte det der hvor prikken er
Men det er da underligt at man kan skrue den længere ned end til stjernen. Men jeg prøver.

Hvad skal man stille dem på for at de ikke er frostsikre og helt lukkede?

Nogen af jeg der ved hvad den sorte ring om føleren med logoet på, er til. Den kan drejes og har en lille tap?

 

Ringen er der bare bare for du kan huske, hvad den stod på.
http://danfoss.ipapercms.dk/Heating/AutoGen/VIVFS101/?ForceLanguage=da
ok. Men det er så åbenbart ikke muligt at lukke helt, hvis man skulle ønske det.

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis