minishunt Roth

Jeg har fået lagt gulvarme i et værelse på 18 m2. pex rør ligger i vamrfordelingsplader og et trægulv på 22 mm. Der er opsat en minishunt fra Roth med elektrisk styring . termostat i værelset. Temperaturen i fremløb er 42 grader. Værelset kan slet ikke opvarmes , temperaturen nede ved gulvet er 15 grader. Vvs manden der har opsat anlægget siger at en shunt med trådløs styring kan løse problemet, da der så kan komme en højere temperatur i frmløbet.... Men kan mit trægulv tåle det.
Er der nogle der har et bud på hvad der kan være galt ?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kører cirkulationspumpen?

Jeg mener, man siger overfladetemperaturen ikke bør overskride ca 28 grader på et trægulv.

VH
At den er monteret som et cylinder, der ligger vandret
Ja det er korrekt. Det er pumpe/motorakslen der skal være vandret, lige som horisonten normalt er.

Når du har været inde og kigge på monteringsvejledningen behøver du næppe et link; men måske gør andre. http://www.roth-nordic.dk/dk/files/Gulvvarme_Minishunt_100605.pdf 

Hvis fremløbstemp. er 42 grader og der er 15 grader ved gulvet så ser det ud som om der ikke kommer noget vand gennem din slange. Kan du føle, eller bedre måle hvor varm din slange ved returtilslutningen ?



"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
Umiddelbart kan jeg ikke måle det, men ved at holde med hånden på returløbet fra gulvvarmen føles den varm. næsten lige så varm som fremløbet,
Annonce
Du skriver rumtemperatur ved gulvet, hvad med overflade på gulvet det skulle jo gerne være lidt lunt for at afgive nogen kcal. til rummet. Hvornår blev gulvvarmen sat i drift, og har det hele tiden været et problem med manglende varme, eller er det først nu med lave udetemperatuer den er gal.
Før du fik lagt gulvvarme,hvad var der så. Og hvordan med isolering under gulvet, det er vel ikke sådan at varmen bare suser ned i undergrunden. Og rummets isoleringsgrad allround hvordan er den ?
Lagde du selv slangerne , eller så du at der er lagt slanger ned som beskrevet i vejl. ?



"Hvis du laver arbejdet ordentligt første gang, behøver du ikke lave det om"
Det er på gulvet 17 grader.og det har været et problem siden det blev tilsluttet i oktober måned. Der er200o mm styrolit 10 cm beton rockwoll 75 mm under varmefordelingspladerne.Hulmursisoleret i ydervægge og isolering i loft. Vvs manden lagde slangerne - han lagde dem nogenlunde efter foreskrifterne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis