Hvad skal vi lave i have nu ?

Hej alle, er der noget der er snart at lave i haven nu på denne tid, syntes det ser overskueligt ud at starte op allerede, da bladene er væk og græsset ikke skal klippes !

 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næh slap du bare af et par måneder endnu, medens der er frost skader du mere end gavner ved at trampe rundt ude i haven.
Men har man større træer kan man da altid kaste sig over lidt beskæring :-)

og ja, nu skal der nok komme et hav af indlæg om at det er det helt forkerte tidspunkt, og det er meget bedre at vente til efter frosten, til det tidligere forår, til efter løvspring, til efter blomstring, til efter Skt. Hans, til efter høst, til saftstrømmen er vendt, til efterårsjævndøgn, til Jesu genkomst eller, eller... Men så går tiden jo med det :-)
rydde sne og salte fortorve, gå og hygge sig i det varme værksted med og ordne havemøbler strigle motorsaven og tune plæneklipperen
Og på denne tid hvor alle haver er dækket af sne, ser de så fine og nemme ud, men nu er det tid til at planlægge og hygge sig indendører. Måske lave nogle skitser af haven, hvordan du/i godt kunne tænke sig den skal værer. Jeg skal eks. have den store plæne fræset meget grundigt, da den efterhånden er blevet noget bakket og hullet at se på efter diverse maskiner har passeret den.
Annonce
Hvis du skal have en køkkenhave, er det ved at være tid til at forspire forskellige grønsager som knoldselleri, og porrer. Hvis du ikke vil lave disse grønsager helt fra bunden kan du dog også vente til senere og købe nogle forspirede planter i planteskolerne. Du kan også gå i gang med chili og nogle krydderurter som isop.

Jeg vil give Lars ON ret i at du sagtens kan gå i gang med at beskære træer hvis dine fingre er med på idéen her i kulden, og ellers er det bare med at planlægge, hygge, nyde og glæde sig.
Du skal glæde dig over sneen og frosten som sørger for at din have er ligeså pæn som naboens.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Kun en tåbe frygter ikke haven. Så jeg holder mig væk fra den i ren og skær skræk!

Desværre sidder jeg og glor ud på nogle popler, der burde stynes.
Men hvis jeg nu i morgen bliver kørt over af en stor grim bus, ville det da have været ærgerligt, at have brugt den sidste tid på at klavre rundt i de satans popler.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jamen kæreste Ktm, i din alder har man da folk til den slags
Skrevet af Håndværkeren på 04 feb 2012 16:11
Jamen kæreste Ktm, i din alder har man da folk til den slags

Ja, jeg har helt bestemt alderen til det, men som aldersrentenyder ikke de enorme summer skovteknikere beregner sig for en sådan opgave.
For 12 år siden, da de sidst blev stynet, fik jeg et tilbud på en bagatel af blot 2.000 kr. pr stk, uden bortkørsel af grene eller kvas, og der er 5 som jeg hænger på. 
Så valgte jeg at gå i krig selv, og denne gang får de lov til at stå, indtil jeg vinder den store gevinst i Lotto!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis