Mobilt anlæg til festival

Hej LDS'ere

Jeg er ny på siden, og helt fuldstændig grøn når det kommer til festivalanlæg.

Men, jeg har fået en "kasse" med nogle højtalere og og værk indbygget.

På siden er der indgange, sådan nogle som der også sidder i bagsiden af højtalere, en sort og en rød.

Disse indgange er der i begge sider af kassen.

Mit spørgsmål går så på, hvordan kan jeg få det til at spille uden at skulle bruge en stikkontakt?
Indtil videre har jeg fundet ud af at jeg skal bruge en forstærker, et stort batteri (f.eks et bilbatteri), en omformer og så selvfølgelig noget at at afspille med. Planen er at musikken skal komme fra iPods/Mp3afspillere, og derfor skal der være et jackstick på en eller anden måde.

Evt. links til- eller gode råd til hvor komponenter kan købes til en billig penge ville også hjælpe meget da jeg som sagt er helt grøn her

Mvh. Nikolas

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan prøve og kigge her. http://www.carsound.dk/
Nu skal det lige indledningsvis sige at jeg ikke har leget med sådan noget selv, og som sådan ikke har så meget forstand på det.
Men jeg kunne godt forestille mig at der skal bruges en del mere end et bil batteri, med mindre du vil løbe tør for strøm på meget kort tid, med så store enheder. Men et godt sted at søge inspiration er nok i biler som skrevet ovenfor. En anden ting er hvordan du laaver dit anlæg mobilt. Samt at fastlægge et budget, ved at der er flere og flere festivaller der forbyder eks. lastbils batterier. Så det er nok en god ide at undersøge reglerne inden du kommer for langt med projektet. Indgangende som du om taler er fordi det er 2 højtalere i en, altså stadig stereo. Hvor mange Watt er de høtalere på ?
Jackstikket kan oftest monteres med et phono til minijack stik, til de fleste forstærkere, men tror det er en dog ide at alliere dig med en der har lidt kendskab til EL, da sådan et lastbil batteri og bilbatteri for den sags skyld levere mange Amp, og derfor kan give et ordenligt rap over nallerne, hvis ikke mere..

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Hej

For at kunne få dine højttalere til at spille skal du have følgende ting:

en forstærker - en strømforsyning og en signalkilde ( Ipod eller andet )

Du kan godt bruge en alm. bilforstærker, MEN  det kræver at følsomheden i ingangen kan justeres, så den kommer til at passe til den signalkilde som du tilslutter.

Et bilbatteri kan ikke give stød, MEN det kan afgive kraftig strøm, så ledninger og andet "brænder" meget hurtigt over, hvis du laver kortslutninget, så  HUSK  sikringer så tæt ved batteriet som muligt. God fornøjelse - spørg igen hvis du er i tvivl om noget.

Se også længere nede i dette forum  "slæbbart byg selv anlæg"

Hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg siger mange tak for jeres svar alle sammen. Jeg prøver at rode videre med det i næste uge og ser hvad der sker, og så læser jeg den tråd igennem du snakker om polobjørn

Jeg føler mig ihvertfald allerede klogere på det hele

Mvh. Nikolas
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis