Nilan Comfort 300F EC

Hej alle

Jeg skal til at installere dette anlæg ( Nilan Comfort 300F EC).

men jeg syns jeg har svært ved at finde ud af, i hvilke rum der skal være udsugning og indblæsning.
nogle mener at der skal være ind og ud i soveværelserne og værelser. samt i stue/alrum.

nogle mener kun ind i
soveværelserne og værelser. samt i stue/alrum.

håber i kan hjælpe, på forhånd tak )

Hilsen Henrik

Steenberg :O)

Hej alle Jeg skal til at installere dette anlæg (... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
okay så tror jeg, at jeg er ved at have styr på det. min plan er også kun at bruge faste rør, da jeg os kan fornemme i andre debatter at det giver mere støj og nedsætter anlægges ydeevne.

lige en sidste ting.
Ang. vandlåsen som skal monteres til at tag kondensvandet. har du brugt Nilans egen vandlås eller har du selv lavet noget, for jeg kan se at udgangen på anlægget er 20 mm, og det er indgangen til vandlåsen også, men jeg kan ikke finde ud af hvad udgangen er, altså om man skal køre en 32-40 el 50 mm afløbsrør på ???

Steenberg :O)

Hej,

Jeg har trukket en gennemsigtigslange (vistnok Ø25 mm) fra anlægget ned til afløbet i bryggerset. Som vandlås har jeg bare lavet en bugt på slangen og det har fungeret fint i 1 år nu og jeg kan altid se at der er vand i vandlåsen.

Indsugningen har jeg placeret i husets nordlige gavl og den er forbundet til anlægget med ca 10-12 m Ø200 mm rør.
Til udblæsning bruger jeg en taghætte monteret i taget lige over anlægget. Der er kun ca. 1,5 m Ø160 mm, fra anlæg til taghætten. Der er vel 12 m fra indsugning og udblæsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis