støddæmper

Hej. Hvordan får man olie ind i støddæmperen. Man skal vel ikke have motorcyklen vendt om....;0)...
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Er de bageste, så glem det, de skal skiftes. Hvis det er forgaflen, så tapper man olien af ved at skrue den lille skrue ud der sidder i bunden af hver forgaffelben. Når den øvelse er overstået, så skruer man dækslerne af i toppen af benene, HUSK AT HÆVE forenden op så hjulet er fri af jorden, ellers kommer fjedrene efter dig ( har selv prøvet det ) derefter hælder du olie i rørene ( mængde og type kan du sikkert få at vide hos en motorcykelmekaniker, eller hvis du har en værkstedshåndbog så står det der ), når du har gjort det, så skruer du propper i igen og den er klar. God fornøjelse.

Mvh Finn
Og hælder man for meget på får man en underlig MC.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg vil anbefale og følge instruktionerne fra en reperations håndbog, har lavet en del forgafler og ofte, er der nogle særlige omstændigheder der skal følges.

Hvilken type støddæmper der det? er det en nyere eller ældre.

Bag støddæmpere kan renoveres, hvis det er de dyere cykler, men det kræver lidt special værktøj, da der normalt skal fyldes nitrogen på.
Det at den synker meget vil stort set ikke ændre sig, ved at skifte olien i forgaflen, det er udelukkende fjedrene, olien har kun effekt på støddæmpningen.
Med mindre du fylder forgalen helt op med olie,
men så kan du lige så godt udskifte den med 2 stykker vandrør

uden at stille en garanti, vil det på sådan en ældre forgaffel ikke gå helt skævt,
hvis du tager fjederbenet, med fjedren taget ud, og helt sammentrykket forgaffelben, fylder olie i til 90mm under øverste kant, og så samle det hele igen.

 
Et sæt nye progresive fjedre kan også give den et løft og en helt anden køre oplevelse.
Ja, det kan jeg godt se der er en masse jeg kan gøre......;0)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis